اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 10:45

شنبه, 30 ارديبهشت 1402 ساعت 13:06
  • .

مصوب شدن اجرای یک هزار کیلومتر فیبرنوری در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده مردم 5 شهرستان استان از مصوب شدن اجرای بیشازهزار کیلومتر فیبرنوری در خراسان شمالی خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، محمد وحیدی در آیین افتتاح ۱۳۷ طرح مخابراتی خراسان شمالی که با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برگزار شد اظهار کرد: هزار و ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری استان به تازگی تصویب شده است که اجرای آن بسیاری از مشکلات زیرساختی مخابرات در این خطه را برطرف می‌کند.

وی افزود: باید در جهت سرعت گرفتن انجام طرح‌های مخابراتی حرکت کرد و در گام بعدی طرح فیبر نوری خانگی را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه امروزه در بستر آی تی (IT) و آی سی تی (ICT) فرصت همگرایی بین دستگاهی ایجاد شده است افزود: این توان در فناوری ارتباطات و اطلاعات حائز اهمیت است و موجب توسعه ارتباطات می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه سیاست های اینترنت خانگی و پرسرعت در وزارت ارتباطات به خوبی در حال پیشرفت است گفت: ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در پایان سال ۱۴۰۱ به استان خراسان شمالی تعلق گرفت و اینک نیز اجرای هزار کیلومتر دیگر در دستور کار است.

وی به حوادث طبیعی و خسارت های زیرساختی مخابرات خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: در سیل اخیر خط اصلی فیبر نوری آسیب دید اما نیروهای امدادی به موقع وارد عمل شدند و مانع قطع ارتباطات شدند.

نماینده مردم پنج شهر خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان بدلیل اینکه در مسیر زائران امام رضا(ع) قرار دارد نیاز به توسعه زیرساخت های مخابراتی است ضمن اینکه این زیرساخت موجب ایجاد شور و نشاط در بین جوانان می شود.

وی بیان کرد: ساختمان مناسبی برای مخابرات استان در حال ساخت است که باید در سرعت ساخت آن تمهیداتی انجام شود.

اجرای افزون بر هزار کیلومتر فیبرنوری در خراسان‌شمالی تصویب شد

دکتر سید محمد پاکمهر نیز در این آیین افزود: تعدادی از روستاها تلفن ثابت دارای مشکلاتی است که باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی اظهار کرد: علاوه بر توسعه زیر ساخت های تلفن همرا، اینک تلفن ثابت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که مسوولان باید به این بخش توجه کنند چرا که تعرفه های آن پایین و بیشتر مورد استقبال جامعه روستایی است.

وی بیان کرد: مسوولان تلاش می کنند که انتخابات ها باید الکترونیکی برگزار شود ولی باید زیرساخت های مخابراتی این مهم نیز فراهم شود.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینک باید تلاش کنیم تا با توسعه زیر ساخت ها رویدادهای مختلف از جمله انتخابات پیش رو را الکترونیکی برگزار کنیم.

اجرای افزون بر هزار کیلومتر فیبرنوری در خراسان‌شمالی تصویب شد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: دولت در سال های اخیر اعتبارات خوبی به فیبر نوری اختصاص داده است و در این خصوص اقدامات مناسبی نیز انجام شده است.

علی جدی افزود: دولت در بحث ماهواره‌های مخابراتی نیز اعتبارات خوبی مصوب کرده بود که در این راستا در جایگاه مناسبی قرار داریم.

وی تصریح کرد: مخابرات استان اینک تلاش کند تا در فصل گرم پروژه های فیبر نوری استان اجرا شود چرا که در فصول سرد سال این طرح ها متوقف می شود.

۱۳۷ طرح مخابراتی خراسان شمالی با اعتبار ۹۳۰ میلیارد ریال امروز (شنبه) طی آیینی با حضور مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به صورت متمرکز در بجنورد به بهره برداری رسید.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره