اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 23:12

شنبه, 06 فروردين 1401 ساعت 14:35
  • .

شرکت های دانش بنیان راهی برای خودکفایی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی معتقد است که شرکت های دانش بنیان بهترین مسیر برای رسیدن به خودکفایی است.

به گزارش نسیم امروز، چند سالی است که موضوع شرکت های دانش بنیان ، پرورش ایده ها ،کارآفرینی ، نوآوری و گسترش اختراعات به یکی از مباحث مهم در دنیای اقتصاد تبدیل شده به طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر اهمیت نقش این شرکت ها در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تاکید و آنها را موثرترین مولفه های تحقق پایدار اقتصاد توصیف کردند.

در سالی که مزین به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین شده، حرکت ایران بر روی ریل توسعه و پایداری اقتصاد در سطح جهان با بهره مندی از تجارب شرکت های دانش بنیان را ملموس تر می کند و این موضوع از ماه ها قبل جزو اهداف و سرلوحه کاری دکتر محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی بوده که به اعتقاد قلبی وی این شرکت ها از مولفه های مهم تحقق پایداری اقتصاد به شمار می رود .

اهمیت توجه به شرکت های دانش بنیان از همان ابتدای سکانداری دکتر محمد رضا حسین نژاد در اکثر سخنرانی های وی کاملا مشهود است به طوری که وی در آیین معارفه خود بر این موضوع تاکید داشت که در تمام امور خود باید از تجارب ملی و بین المللی دیگران بهره برد و با توانمندی های مدیران و ظرفیت های قانونی ، حمایت دانشگاه ها ، بهره مندی از نخبگان و تقویت شرکت های دانش بنیان می توان اهداف استان محقق کرد.

استاندار خراسان شمالی همچنین در آیین رونمایی از دستگاه مولد اکسیژن ساز صنعتی و بیمارستانی و کمپرسور اسکرو با این اعتقاد قلبی که حمایت از متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان هر نوع وابستگی به خارج از کشور در عرصه محصولات و مواد اولیه را به حداقل می رساند بار دیگر بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و نقش مهم آن در توسعه سریع اقتصاد استان تاکید کرد .

چهاردهم اسفند ماه سال گذشته نیز خراسان شمالی میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهور بود که در این سفر یک روزه دکتر حسین نژاد با تاکید بر اینکه توجه به مباحث فناوری و نوآوری موجب استقلال و خودکفایی کشور می شود، بار دیگر بر حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

تحول اشتغال و افزایش ظرفیت های اقتصادی از دیگر تاکیدات دکتر حسین نژاد در جلسات مختلف است که وی راه رسیدن به خودکفایی اشتغال را استفاده از پتانسیل و ظرفیت های استان می داند.

به اعتقاد وی باید تمام نقاط ضعف و قوت حوزه اشتغال شناسایی شود تا در گام های بعدی از به وجود آمدن آسیب های احتمالی جلوگیری شود .

کلام آخر اینکه حمایت از شرکتهای دانش بنیان به عنوان یک بازوی کارآفرینی، علاوه بر ثروت نیروی انسانی موجبات رونق فناوری کسب و کار را نیز فراهم می آورد و مهم تر آنکه نظام اقتصادی دنیای امروز مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است که موتور رشد و توسعه به شمار می‌رود.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 07 فروردين 1401 ساعت 09:35
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره