اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 14:14

یکشنبه, 05 شهریور 1402 ساعت 09:34
  • .

سرانه ورزش دانش آموزی در خراسان شمالی به ۵۱.۵ سانتیمترمربع رسید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی در استان تا قبل از دولت سیزدهم ۳۶ سانتیمتر مربع بود که اینک به 51.5 سانتمیتر رسیده است.

به گزارش نسیم امروز، علی مختارنژاد اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای فضاهای ورزشی دانش آموزی هزینه شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: با این میزان اعتبار، افتتاح ۴۳ زمین چمن مصنوعی با مساحت هریک ۶۰۸ متر مربع، هشت کلاس تربیت بدنی با مساحت ۸۰ متر مربع با اولویت مدارس مقطع ابتدایی دخترانه تجهیز شد.

وی بیان کرد:همچنین ۱۲ سالن ورزشی با مساحت ۶۰۸ متر مربع با اولویت مدارس مناطق کم برخوردار استان در حال اجرا است.

مختار نژاد تصریح کرد: ۳۰ میلیارد ریال هم در این دولت برای کلاس درس تربیت بدنی ازجمله نردبان سوئدی، چوب موازنه، تخته تعادل، نردبان افقی، نردبان و طناب معلق، نردبان چابکی، انواع جیم بال تجهیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکنون سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزی استان در رده ۱۳ کشور قرار دارد در صددیم تا طرح "شهید سلیمانی" با رویکرد وزارت آموزش و پرورش توجه به مناطق کم برخوردار در سال تحصیلی جدید ادامه داشته باشد.

گفتنی است: ۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره