اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 03:52

یکشنبه, 28 آبان 1402 ساعت 15:16

اسب‌های برتر مسابقات اسبدوانی راز و جرگلان مشخص شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دومین دوره مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه رازوجرگلان در مجموعه سوارکاری تخته باغلق این شهرستان مرزی برگزار و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش نسیم امروز، دومین دوره مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه رازوجرگلان با رقابت ۱۰۰ راس اسب از نژاد «ترکمن» در ۱۲ کورس شامل ۱۱ دور هزار متری و یک دور هزار و ۳۵۰ متری برگزار شد.

در دور اول این مسابقات، ۱۰ راس اسب ۱۸ ماهه نژاد ترکمن به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب « بال بای» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و مقام اول را به دست آورد و اسب‌های « نازیلا قزلر قلعه » و « سازی قیز » به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور نیز دوم ویژه اسب‌های ۱۸ ماهه نژاد ترکمن با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب « سردار کمالی » اول شد و اسب‌های « دلباز» و «آیناز آمانلی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم نیز ویژه اسب‌های ۱۸ ماهه نژاد ترکمن با شرکت هشت راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب « قره قیز گلی داغ » با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «عجب تای» و «آیناز عطایی» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه رازوجرگلان ویژه اسب‌های ۲ سال نژاد ترکمن بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «کارابیک» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های «آلتین قوش شهریار» و «دوشعله» به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های ۲ سال نژاد ترکمن بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار برگزار شد، اسب «یاد کوه نور» اول شد و اسب‌های «یانار داغ» و «سارینا یزدانی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم نیز ویژه اسب‌های ۲ سال نژاد ترکمن بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار برگزار شد و در پایان اسب « شارلون» اول شد و اسب‌های « یاقوت بیک» و «طوفان سوق چشمه» به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در دور هفتم ویژه اسب‌های ۲ نژاد ترکمن بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «سرخوش» اول شد و اسب‌های «قره داغ یل چشمه» و «سردار شاکری» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هشتم ویژه اسب‌های ۲ سال نژاد ترکمن بود و با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «آرکام باسط» اول شد و اسب‌های «معرکه گز» و «یاران داوری» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه رازوجرگلان ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «تک آی شادی» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های «متین خان» و «سوریاش» به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دهم نیز ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «شایلین خاجوی» اول شد و اسب‌های «طوفان ۹۸» و « آرال پسندی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور یازدهم نیز ویژه اسب‌های بزرگسال نژاد ترکمن با شرکت ۶ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «میراث طلاقوش» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «آیناز گل توتلی» و «تایلار بیک» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور دوازدهم و پایانی که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن بود و با شرکت پنج راس اسب به مسافت هزار و ۳۵۰ متر برگزار شد، اسب «یاد زبیح» اول شد و اسب‌های «بن باش» و «سردار غلامان» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان دومین دوره مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه رازو جرگلان در پایان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جایزه به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۵۰ کیلومتری شمال بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع است و افزون بر ۵۰ واحد خصوصی تولید و پرورش اسب در این شهرستان فعالیت دارند.

این شهرستان مرزی خاستگاه اصیل ترین اسب ترکمن شناخته شده و شمار اسب‌های اصیل ترکمن در آن به ۷۰۰ سر می‌رسد.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 29 آبان 1402 ساعت 09:22
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره