اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 02:50

دوشنبه, 18 دی 1402 ساعت 09:11

هزینه پنج هزار میلیارد ریالی دولت برای گازرسانی در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: دولت سیزدهم پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی در بخشهای مختلف این استان هزینه کرد.

به گزارش نسیم امروز، سید محمود هاشمی اظهار کرد: گازرسانی به روستاها بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم در اولویت برنامه ها قرار گرفت و در این مدت ۲ ساله به ۱۰۵ روستا با اعتبار سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال گازرسانی شد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در ابتدای تشکیل استان ۱۵ درصد بود افزود: این ضریب در ابتدای دولت سیزدهم ۹۸.۹ درصد و اینک به ۹۹.۸ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در ابتدای تشکیل استان ۳۶ روستا گازرسانی شده بود که با نهضت گازرسانی به روستاها تا قبل از تشکیل دولت سیزدهم ۷۴۵ روستای خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار شدند و این دولت جهادی تمام تلاش خود را برای گازرسانی به روستاها به کار برد و این ظرفیت به ۸۴۴ روستا افزایش یافت و این شاخص نسبت به ماقبل تشکیل دولت ۱۳ درصد رشد را نشان می دهد.

وی بر اجرای شبکه های تقویت شهری نیز تاکید کرد و گفت: انتقال ۲ خط هشت و ۱۲ اینچ هرکدام به طول پنج کیلومتر با اولویت شهر اسفراین انجام و در این راستا ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار نیز هزینه شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: همچنین خط ۱۰ اینچ کارخانه آلومینای جاجرم و هشت اینچ گرمه و جاجرم در دولت سیزدهم انجام شد که در مجموع برای خطوط انتقال تقویتی استان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

به گفته وی؛ برای گازرسانی به صنایع استان نیز ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

هاشمی اضافه کرد: اجرای پروژه های پدافند غیرعامل در بخش آی تی(IT) نیز در این دولت انجام شد که در این زمینه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی افزود: احداث ساختمان اداری – عملیاتی و گازرسانی به پاسگاه های مرزی نیز از دیگر اقدامات دولت در استان است که در این راستا ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 18 دی 1402 ساعت 23:10
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره