اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 07:26

شنبه, 11 آذر 1402 ساعت 10:11

کاشت درختان دوپایه اقتصادی سبب مشارکت بیشتر مردم می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: کاشت درختان دو پایه اقتصادی در طرح احیای جنگل و مرتع و در راستای افزایش مشارکت مردم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در آیین آغاز طرح کاشت درخت در خراسان شمالی اظهار کرد:‌کاشت درختان اقتصادی از جمله بادام، پسته و فندوق وحشی، زرشک کوهی، درختان توت و درختان طرح زراعت چوب می تواند باعث مشارکت بیشتر بهره برداران شود.

وی افزود: نهال ها باید با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه تولید و در بین اقشار مختلف توزیع شود و این رویه موجب استقبال و همیاری بیشتر مردم در اجرای طرح کاشت ۱۶ میلیون نهال در استان می شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: طرح کاشت چهار میلیون نهال در خراسان شمالی از امروز آغاز شد و در این خصوص مشارکت مردم با اجرای پویش های مختلف، سازمان ها و ارگان ها و صنایع را می طلبد.

وی ضمن غرس نهال، اهداف این طرح را ایجاد پوشش برای حفظ آب و خاک و رفع آلودگی های هوا دانست و گفت: ترویج فرهنگ درختکاری در حفاظت از محیط زیست، تلطیف هوا و جذب آلودگی های هوا هر روز ضروری تر از قبل می شود.

حسین نژاد از کاشت همزمان نهال در ۵۰ هکتار از اراضی استان خبر داد و افزود: نهال ها با توجه به اقلیم هر منطقه در بین مردم و علاقه مندان توزیع خواهد شد.

وی بر تداوم اجرای طرح های کاشت درخت و صیانت حدی از محیط زیست در نقاط مختلف خراسان شمالی با مشارکت مردم و همه دستگاه ها، نهادها و سازمانها تاکید کرد.

امروز همچنین با حضور مسوولان استانی مراسم نواختن زنگ درختکاری در دبیرستان نمونه دولتی آیت الله طالقانی در جاجرم نیز برگزار شد.

به گفته ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این طرح با مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان استان، ۷۵۰ هزار اصله نهال در خراسان شمالی کاشته می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره