اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 13:58

سه شنبه, 18 مهر 1402 ساعت 10:55

تکمیل محور بجنورد- جنگل گلستان نیازمند ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: تکمیل طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد - جنگل گلستان، ۱۲ هزار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش نسیم امروز، مهدی رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۵ کیلومتر باقی مانده از محور بجنورد به جنگل گلستان در صورت تخصیص به موقع این اعتبار تا سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: اخیرا نیز ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توزان ملی برای تسریع بخشی به این طرح راهسازی ابلاغ شد.

رشیدی تصریح کرد: این میزان اعتبار پیرو سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان شمالی ابلاغ شده و جدای از اعتبارات در نظر گرفته شده برای چهار استان سهیم در اجرای این طرح است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی با بیان اینکه اجرای این طرح از سال ۸۹ آغاز شده است، گفت: طرح راهسازی محور بجنورد به جنگل گلستان بعد از وقفه ای ۲ ساله وارد فاز اجرا شده که تا پایان مهرماه امسال ۱۴ کیلومتر دیگر از آن زیر بار ترافیک خواهد رفت.

به گفته وی؛ هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی دولت برای اجرای طرح راهسازی بجنورد-جنگل گلستان مصوب شد.

گفتنی است: طرح چهارخطه محور بجنورد- جنگل گلستان ( موسوم به جاده مرگ ) به عنوان تنها محور ارتباطی اصلی خراسان شمالی با استان‌های شمالی کشور با گذشت ۱۳ سال به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده بود که این طرح با تزریق اعتبار در دولت سیزدهم جان دوباره ای گرفت.

محور چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است که سال هاست در این خطه از شمالشرق کشور قربانی می گیرد و در روزهای پیک مسافرت قربانگاه گردشگران می شود.

این محور سراسری بیش از ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد. تاکنون بخش زیادی از این محور چهار خطه شده زیر بار ترافیک رفته و تنها ۴۵ کیلومتر از آن در خراسان شمالی باقی مانده است.

اکنون ۲۲ کیلومتر در محدوده تونل تا آرمادلو، چمن بید تا روستای زمان صوفی و نیز ۲ کیلومتر قبل از چمن بید به صورت ۲ طرفه است که البته این قطعات پیمانکار دارد و پروژه در دست انجام است.

این جاده که قطب گردشگری (استان های شمالی) کشورمان را به قطب زیارتی (مشهد) متصل می کند یکی از جاده های پر رفت و آمد محسوب می شود.

این محور علاوه بر اینکه برای مردم خراسان شمالی اهمیت دارد، به عنوان راه ملی و حتی بین المللی دارای اهمیت و سرعت دادن به اجرای آن از مطالبات مردمی است چرا که این مسیر از شرقی ترین مرزها تا غربی ترین مرزهای کشور را پوشش می دهد و ارزش ترانزیتی دارد.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره