اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 04:18

سه شنبه, 05 بهمن 1400 ساعت 10:53

آبرسانی پایدارشهر بجنورد نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در جمع اصحاب رسانه: آبرسانی پایدارشهر بجنورد نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: آبرسانی پایداربه شهر بجنورد نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبارو درهمین راستا برای جذب اعتبارات مورد نیاز اقدامات کارشناسی انجام شده است.

مهندس «غلامحسین ساقی» بابیان این مطلب افزود: هدف و وظیفه ما تامین آب شرب سالم ،بهداشتی و پایداردر شهرها و روستاهای استان است که برای تکمیل ، ایجاد و پایدار نگه داشتن تاسیسات نیازمند اعتبارات موردنیاز هستیم.

وی با اشا ره به این که خوشبختانه با نگاه خوبی که مجلس انقلابی طبق مصوبه محرومیت زدایی به مقوله آب داشته ، تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه ای که وزارت کشور به توسعه زیر ساخت ها داشته است، خوشبختانه اعتبارات سال 1400 در حوزه آب و فاضلاب نسبت به سال گذشته حدود دو نیم برابر شده است و از حدود 200 میلیارد تومان درسال 99 به 568 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به این که یکی از خواسته های ما در مصوبات سفرقریب الوقوع هیات دولت به استان انتقال آب از زون شمالی شامل چاههای در اختیار شرکت پتروشیمی و پلنگ دره به شهر بجنورد است، اظهار کرد: با انجام این پروژه برای همیشه تامین آب شهربجنورد از نظر کمی و کیفی پایدارمی شود.

مهندس ساقی به حفر 8 حلقه چاه در منطقه پلنگ دره شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: جهت بهره مندی شهروندان بجنوردی از آب پایدار و با کیفیت در مواقعی از سال که نتوانیم از آب سد شیرین دره استفاده کنیم در مجموع باید 11 حلقه چاه حفر کنیم که از این تعداد 8 حلقه حفر شده و 3حلقه دیگر در برنامه حفاری قرار دارد.

وی ادامه داد: به عنایت به اهمیت موضوع لازم است در آینده ای نزدیک آب استحصال شده از این 11 حلقه چاه و چاههای که در اختیار شرکت پتروشیمی است را به شهربجنورد منتقل یابد که اعتبار مورد نیاز برای این پروژه حدود 300 میلیارد تومان است و با مذاکراتی که با مسئولین و با گزارش جامعی که ارائه شد این پروژه جزو اولویت های اصلی برای تصویب در سفر هیات دولت به استان خراسان شمالی قرارخواهد گرفت.

وی با تاکید براین که باید بتوانیم در کنار تامین آب شرب شهروندان تاسیسات فاضلاب را در شهرهای استان اجرا کنیم ،اضافه کرد: ایجاد تاسیسات فاضلاب در شهرهای فاقد ردیف استان منوط به کسب مجوز ماده23 است.

وی ادامه داد: با وجود این که بیش از 45 درصد در بخش تاسیسات آب تخصیص اعتبارات داریم، اما در حوزه فاضلاب تخصیص اعتبارات خوبی نداشته ایم.

وی گفت: با وجود این که حدود 78 میلیارد تومان در بخش فاضلاب اعتبارات ابلاغ شده است، اما تخصیص اعتبارحدود 24درصد است و برای این که بتوانیم تاسیسات فاضلاب را گسترش دهیم نیازمند مساعدت و همراهی بیشتری در تخصیص اعتبارات می باشد.

وی اضافه کرد: کارهای اصلی برای صدور مجوز ماده 23 و دریافت ردیف اعتباری تاسیسات فاضلاب شهرهای گرمه و جاجرم انجام شده است وامیدواریم با همراهی تمامی دست اندرکاران پروژه فاضلاب دیگر شهرهای استان هم در برنامه اجرایی قرار بگیرد.

وی هم چنین ادامه داد: افزایش ظرفیت و احجام جمع آوری تصفیه فاضلاب شهر بجنورد هم از خواست های ما در سفرقریب الوقوع هئیت دولت است که انشالله به نتیجه برسد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره