اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 10:04

شنبه, 11 بهمن 1399 ساعت 17:54
  • .

تجهیز انبارهای امدادی با بودجه ۱۴۰۰ دچار مشکل می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۰ ردیف اعتباری مشخصی برای تجهیز پایگاه و انبارهای امدادی در نظر بگیرند چرا که این رقم بودجه، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از خبرگزاری مهر، محمدحسین قوسیان مقدم، در خصوص وضعیت بودجه جمعیت هلال احمر در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: سال ۹۹ تقریباً بودجه مصوب هلال احمر حدود ۲ هزار میلیارد بود که هزار و ۲۰۰ میلیارد آن تخصیص یافت و هلال احمر با این وجود دچار مشکلات مالی فراوانی بود.

وی با تاکید بر اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای هزینه‌های سال آینده هلال، پاسخ‌گوی نیازهای این نهاد نخواهد بود، افزود: برای سال آینده باید حداقل به اندازه رقم بودجه سال قبل به ما تخصیص یابد در غیر این صورت مشکلات فراوانی خواهیم داشت و امیدواریم دولت و مجلس در این زمینه به هلال احمر کمک کنند.

قوسیان مقدم با بیان اینکه در موضوع بودجه بحث تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات و توسعه پایگاه‌های امداد جاده‌ای مد نظر است، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۶۰ پایگاه امداد جاده‌ای داریم که نمایندگان مجلس می‌توانند در بودجه سال آینده ردیف اعتباری مشخصی برای این پایگاه‌ها در نظر بگیرند چرا که این رقم بودجه برای تجهیز پایگاه‌ها و انبارها مشکلاتی را ایجاد می‌کند و پاسخ‌گو نخواهد بود.

وی افزود: این پایگاه‌ها یکی از الزامات هلال احمر و سازمان امداد و نجات هستند و در زمان بروز حوادث و بحران‌های جاده‌ای بازوهای اصلی کمک‌رسان هستند. موضوع بعدی بحث امداد هوایی است که در حال حاضر ۲۰ بالگرد داریم که نیاز به نگهداری، تعمیر و اورهال کردن دارند و این موارد هزینه‌های زیادی را برای هلال احمر رقم می‌زند.

قوسیان مقدم تصریح کرد: به همین منظور نیز به مجلس شورای اسلامی ردیف‌های مختلفی را برای افزایش بودجه هلال احمر پیشنهاد داده‌ایم و توقع داریم نمایندگان در این زمینه به ما کمک کنند.

وی در خصوص پیشنهادات هلال احمر برای افزایش محل اعتبارات این نهاد در بودجه سال آینده عنوان کرد: اعتبارات مختلفی در کشور وجود دارد که نمایندگان می‌توانند از محل آنها بودجه مورد نیاز و ضروری هلال احمر را تأمین کنند. به عنوان مثال از محل مالیات بر فروش سیگار، مالیات بر نرخ ارزش افزوده یا درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی که سالانه حدود ۵ هزار میلیارد تومان است، می‌توان به اعتبارات هلال احمر افزود تا در سال آینده برای رویارویی با بحران‌های کشور دچار مشکل نشویم.

قوسیان مقدم افزود: به علاوه از محل حق بیمه شخص ثالث می‌توان برای تجهیز انبارهای هلال احمر و نوسازی تجهیزات امدادی استفاده کرد چرا که این موارد در زمینه کاهش تصادفات و همچنین امدادرسانی به موقع در تصادفات بسیار مؤثر است و با کاهش تلفات جاده‌ای می‌توانیم به بیمه نیز کمک کنیم.

وی ادامه داد: موضوع مورد توجه دیگر در بودجه هلال انبارهای امدادی و نوسازی و نگهداری ساختمان‌های آنهاست در کشور حدود ۱۲ پایگاه اقماری داریم که نگهداری آنها هزینه‌های زیادی دارد چرا که این پایگاه‌ها دچار فرسودگی شده و نیاز به تعمیر دارند به همین منظور از مجلس می‌خواهیم در این بخش به هلال احمر کمک کند تا در سال آینده بتوانیم خدمت رسانی خوبی داشته باشیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره