اخبار برگریده
شنبه, 29 ارديبهشت 1403 08:36

دوشنبه, 22 فروردين 1401 ساعت 14:14
  • .

سردیس شهید «مرتضی آوینی» در بجنورد رونمایی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سردیس سید شهیدان اهل قلم «مرتضی آوینی» همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولین در خانه فرهنگ شهرداری بجنورد رونمایی شد.

به گزارش نسیم امروز، در این آیین که با حضور جمعی از مسئولان استان در خانه فرهنگ شهرداری بجنورد برگزار شد، حجت الاسلام «سید محمدافشین‌فر» دبیر جبهه مردمی فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی در حاشیه این مراسم با بیان این که تا وقتی هنرمندانی داشته باشیم که حرفه‌شان هنر و اندیشمندانی داشته باشیم که کار حرفه‌ای آن‌ها اندیشه است نه هنرمندان توان ارائه کار هنری به جامعه خواهند داشت و نه اندیشمندان توان انتقال محتوا به جامعه دارند و هنر تبدیل به کالای لوکس می‌شود که تنها به کار عده‌ای خاص می‌آید، بر منزوجیت فکر و هنر تاکید کرد.

وی ادامه داد: از این روی اگر هنر در اختیار اهل فن عالمی هم‌چون شیخ بهایی قرار بگیرد بنا را به گونه‌ای می‌سازد که زائر علی‌ بن موسی‌الرضا در سیر سرزمین سیری در جان داشته باشد ، همچنان که حکیم عمر خیام فلسفه خشک را شیرین می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه سید شهیدان قلم از این که نسخه انقلاب اسلامی تنها در سیره و روش شهداء پیدا می‌شود و ما باید این مسیر را پیدا کنیم، گفت: خوشبختانه خراسان شمالی حتی در دورترین نقاط استان بهره‌مند از نور شهداست.

وی با بیان این که با اقدامات فرهنگی خوبی که حول اندیشه این بزرگمرد صورت می‌گیرد، کار ویژه انتقال مفاهیم و معارف اتفاق می‌افتد، به سخن شهید آوینی که روایت فتح را برای مردم نساختم بلکه برای رزمندگان ساختم، تا رزمنده و جهادگر عرصه سازندگی هویت و جایگاه خود را ببیند و با روحیه قوی‌تری وارد شود، تصریح کرد: ما باید روایتگران خوبی از عرصه جهادهای امروزی باشیم به خصوص عرصه جهاد تبیین که برای جوان‌های ما تکلیف شده است.

این گزارش حاکی است، این آیین با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان شمالی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد و تعدادی ازمردم انقلابی برگزار شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره