اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 17:30

سه شنبه, 14 مرداد 1399 ساعت 20:07
  • .

کارهای شده و نشده را به خاطر مردم بازگو کنید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: خبرنگاران استان که نگاهشان به حاکمیت و نظام است، بخاطر مردم و بدون حبّ و بغض و روحیات شخصی کارهای شده را بازگو کنند.

به گزارش نسیم امروز، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان با قدردانی از این قشر فعال و پر تلاش اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه بیان حقایق را دارند و شان آنان به بیان درست موضوعات است .

وی افزود: خبرنگاران استان از بهترین های کشور هستند اما بدانید کار در این شرایط بسیار سخت است به ویژه در استان خراسان شمالی که برای انجام هر کاری باید خیلی از موانع را کنار بزنیم که وقت و نیرو را می گیرد.

وی با بیان اینکه همراهی خبرنگاران با مسئولان اجرایی به معنای بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات است، تصریح کرد: مرز بین انتقاد با مخالفت و بیان کذب واقعیت مشخص است.

شجاعی بیان عملکردها را مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: انتقاد به معنای زیر سوال بردن خدمات نظام و حاکمیت نیست.

وی مطرح کرد: بیان اخبار و مطالب ناصحیح دلسوزی برای مردم نیست و بیان خبری دور از واقعیت زدن ضربه روحی به مردم است. نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی در ادامه افزود: وضعیت فعلی کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست و نیاز نیست فردی سیاسی، مسئول یا خبرنگار باشیم تا این وضعیت را از نظر فشار اقتصادی بر پیکره اجتماعی را درک کنیم.

شجاعی گفت: در این اوضاع که ویروس کرونا نیز اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است باید استان را با سایر استان ها مقایسه کنیم.

دکتر شجاعی با بیان اینکه وزراتخانه و یا سازمانی نیست که برای حل مشکلات استان به سمتش نرفته باشم، خاطر نشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از این وزارتخانه هاست که پیگیر حل مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان بودیم و می پذیرم کمترین یافته ام از پیگیری های سطح ملی مربوط به این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: اگر در هر بخشی با پیگیری های صورت گرفته از سطح ملی توفیق داشتیم به دلیل همراهی وزارتخانه مربوط بود اما به رغم اینکه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت رسانه های استان مطرح شد اما پاسخ به پیگیری ها آنچه که شایسته خبرنگاران استان است، نبود.

شجاعی در ادامه به اقدامات استان برای حل مشکلات خبرنگاران اشاره داشت و گفت: بحث مسکن یکی از دغدغه های کشور و قطعا خبرنگاران است که با پیگیری های انجام شده تا کنون ۱۱۲ واحد مسکونی قطعی شده است و ادامه کار نیز پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی خطاب به خبرنگاران حاضر در نشست با تاکید بر اینکه حق نداریم بر اسای شنیده ها بنویسیم، افزود: نباید انتظار داشته باشیم با شتاب شنیده ها را بنویسیم و در ادامه فرد برای دفاع از حیثیت خود صحبت کند، ناراحت شویم.

دکتر محمدعلی شجاعی با بیان اینکه اگر مدیری به ناحق از رسانه و یا خبرنگاری شکایت کرده است اعلام کنید،همچنین تاکید کرد: روابط عمومی های دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه و خبرنگاران باشند.

وی همچنین با بحث گزینش و ایجاد مانع برای حضور خبرنگاران در جلسات و سفرها را کاری اشتباه عنوان کرد و گفت: برای حل مشکلات معیشت و بیمه خبرنگاران نمایندگانی معرفی شود تا با پیگیری این مسائل رفع شود

شجاعی در ادامه به عملکرد استان اشاره داشت و تصریح کرد: در سال ۹۹ در استان با رفت و آمدها و پیگیری های مستمر از سطح ملی نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در بخش های مختلف منعقد کردیم که در شرایط موجود کشور اصلا کم نیست.

وی افزود: در خصوص دو پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان و راه آهن جوین به اسفراین اعتبارات سفر قطعی شده است و در آینده ای نزدیک با وزیر راه و شهرسازی در خصوص این پروژه ها دیدار خواهم داشت.

شجاعی با تاکید بر اینکه حل هر مشکلی می طلبد دستگاه متولی پای کار بیاید تا با همکاری یکدیگر مشکل را رفع کنیم، مطرح کرد: فهم مشترک نسبت به پیشرفت امور در استان وجود ندارد و برخی افراد به اتوبوس توسعه در حال حرکت استان سنگ می زنند.

وی اشاره داشت: در استان کار کردن برخی افراد برایم عجیب است که بسیار ضد کار و از کار فراری هستند و از شروع و اتمام یک کار بسیار فاصله می گیرند.

دکتر شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به اظهار نظرات خبرنگاران در خصوص انتصاب دیران و معاون با تاکید بر اینکه هر فردی را در هر منصبی بگذارم برخی مخالف هستند، افزود: بنده مسئولیت دارم پاسخگوی عملکرد فردی که انتصاب کرده ام باشم نه چرایی انتخاب آن فرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره