اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 07:05

سه شنبه, 14 فروردين 1403 ساعت 08:36
  • .

بازدید 300 هزار زائر از برنامه‌های بقاع متبرکه خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از بازدید ۳۰۰ هزار زائر از برنامه‌های بقاع متبرکه این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام علی پرهیزگار با بیان اینکه این تعداد بازدید از ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون در قالب طرح «آرامش بهار» انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن؛ طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ در ۴۰ بقعه متبرکه استان اجرا شد و تا ۲۳ فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: در اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خیمه معرفت با هدف پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره با اولویت خانواده، جمعیت، فرزندآوری، کودک و نوجوان، آموزش احکام نماز، نقاشی و چند رسانه‌ای دایر شد.

حجت الاسلام پرهیزگار گفت: یکهزار و ۲۰۰ زائر و مسافر از ابتدای این طرح تاکنون در بقاع متبرکه خراسان شمالی اسکان یافتند.

به گفته وی؛ بقاع متبرکه استان در سه سطح؛ یک، ۲ و سه میزبان مهمانان و زائران هستند.

حجت الاسلام پرهیزگار با اشاره به اعزام مبلغان دینی به نقاط مختلف استان ادامه داد: مبلغان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در حال فعالیت تبلیغی به منظور تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: غرفه های بازی های فکری کودکان و نوجوانان و غرفه های بازارچه محصولات صنایع دستی و سوغات در امامزادگان شاخص استان از سوی مسافران و زائران با استقبال خوبی همراه بود.

حجت الاسلام پرهیزگار با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم، گفت: این طرح در قالب ضیافت همدلی در آستانه ماه مبارک رمضان اجرا می شود که تاکنون ۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: این بسته های معیشتی شامل برنج، روغن، گوشت، حبوبات و سایر اقلام اساسی است که با کمک خیران و نوعدوستان تهیه شده است.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره