اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 12:25

پنج شنبه, 26 مرداد 1402 ساعت 10:18
  • .

خراسان شمالی ۱۲ موکب برای زائران اربعین در عراق برپا می‌کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۲ موکب از این استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین در کشور عراق برپا می شود.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، حسن ناهیدی در جلسه ستاد اربعین خراسان شمالی اظهار کرد:‌این موکب ها تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز را برای زائران فراهم می کند.

وی افزود: موکب ها از دوم شهریورماه در عراق مستقر می شوند و تا پایان راهپیمایی به زائران خدمات ارایه می دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: ۱۰ موکب برای اسکان و تغذیه روزانه ۲۳ هزار نفر و ۲ موکب نیز فعالیت فرهنگی را در این راهپیمایی برعهده دارند.

وی اضافه کرد: برپایی موکب‌ها برای ارایه خدمات، تامین وسیله نقلیه زائران، تسهیل صدور گذرنامه، تامین امکانات بهداشتی و آب آشامیدنی و امور رفاهی برای زائران باید از پیش برنامه‌ریزی شود تا مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

ناهیدی گفت:‌خود مراقبتی و آموزش های لازم به زائران از قبیل چگونگی ورود به کشور عراق و مسایل بهداشتی از اهمیت برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون چهار هزار و ۷۴۵ گذرنامه اربعین در سطح شهرها و روستاهای استان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون هفت هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان این استانی برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

آغاز صفر اربعین از ۲۷ مردادماه آغاز و تا ۲۰ شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

در سفر اربعین سال گذشته ۲۵ هزار و ۱۱۰ نفر از خراسان شمالی برای اعزام به کربلا در سامانه ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ثبت نام ۲۱ هزار و ۱۰۰ نفر قطعی شده بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره