اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 16:06

چهارشنبه, 23 فروردين 1402 ساعت 11:17
  • .

برپایی مراسمات دسته‌روی در سالروز شهادت مولای متقیان‎‎

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

‎‎ همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) مراسمات دسته‌روی در خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز، هیات های مذهبی و آحاد مردم خراسان شمالی در خیابان ها و اماکن مذهبی به برپایی دسته جات عزاداری پرداخته و در سوگ این امام همام اشک ماتم ریختند.

برپایه این خبر، هزاران نفر از عزاداران روزه دار بجنوردی در عزای مولای متقیان امام علی(ع) به همراه دسته روی هیات های سینه و زنجیرزنی، نوحه خوانان از مساجد، تکایا و حسینیه ها حرکت حرکت کرده و در حرم امام زاده عباس بن موسی بن جعفر (ع) گرد هم آمدند.

این آیین سوگواری با حضور پرشور اقشار مختلف مردم این شهر اعم از پیر و جوان، زن و مرد و بزرگ و کوچک برگزار شد و در پیشاپیش آنان شماری از مدیران ادارات، روحانیان، فرماندهان نظامی و انتظامی نیز حضور داشتند.

اینک نیز هیات های عزادار در جوار امام زاده عباس(ع) با آیین های ویژه تعزیه و نوحه خوانی به یاد شهادت مظلومانه مولای متقیان به عزاداری می پردازند.

سوگواران روزه دار در کنار آیین های عزاداری بر مزار درگذشتگان و شهیدان مدفون در این محل حضور یافته و با فاتحه و خیرات یاد آنها را گرامی می دارند.

گفتنی است: مشابه این مراسم در دیگر شهرهای خراسان شمالی از روزهای پیش با پوشیدن لباس سیاه ، و حضور مومنانه در خیابان‌ها، حسینیه ها، مساجد و بازار شهرهای این استان برگزار شده است.

مردم عزادار خراسان شمالی در شهرها و روستاها در مساجد، بقاع متبرکه و حسینه ها حضور یافته و با برگزاری آیین عزاداری، در مظلومیت امام علی (ع) بر سینه و بر سر زدند و بر مظلومیت این امام همام گریستند.

آیین عزاداری شهادت مولای متقیان و و دسته روی مردم در ۲۱ ماه مبارک رمضان در خراسان شمالی در حالی برگزاری است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره