اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 11:10

شنبه, 19 اسفند 1402 ساعت 08:20
  • .

هدف گذاری 8 هزار نفری برای طرح های سواد آموزی استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از هدف گذاری برای جذب هفت هزار و ۸۰۰ نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، حسین رسولی اظهار کرد: امسال جذب سه هزار نفر در دوره سواد آموزی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در دوره تحکیم هدفگذاری شد که تاکنون یکهزار و ۱۲۱ نفر در دوره سوادآموزی، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در دوره تحکیم جذب شدند.

وی با بیان اینکه جذب سوادآموز در برنامه های دوره تحکیم سوادآموزی هشت درصد بیش از هدفگذاری محقق شده است افزود: این امر نشان از تمایل سوادآموزان به ادامه تحصیل در دوره متوسطه دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: اکنون ۸۰ درصد از کلاس گذاری ها در طرح های سوادآموزی، انتقال و تحکیم محقق شده و میزان جذب در این طرح ها نسبت به پارسال ۲ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری آموزشی سال گذشته سوادآموزی استان در جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال ۶ هزار و ۸۱۰ نفر بود.

رسولی در بخش دیگر سخنان خود درباره فعالیت آموزش دهندگان در استان گفت: ۷۰۰ نفر آموزش دهنده در دوره های آموزشی سواد آموزی با این اداره کل همکاری دارند که اکنون ۴۰۰ آموزش دهنده در این دوره ها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه حق الزحمه آموزش دهندگان براساس میزان قبولی سوادآموزان پرداخت می شود خاطرنشان کرد: اکنون قریب به اتفاق مطالبات مربوط به سال گذشته به آموزش دهندگان پرداخت شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: میزان قبولی در سال گذشته ۵۰ درصد بود اما امسال تلاش داریم این رقم به ۶۵ درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: آموزش دهندگان به ازای قبولی هر فرد در دوره سوادآموزی ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، دوره انتقال ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال و دوره تحکیم ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال دریافت می کنند.

گفتنی است: نرخ باسوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله در خراسان شمالی ۹۸.۱ درصد است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره