اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 09:43

دوشنبه, 09 بهمن 1402 ساعت 09:45
  • .

فضای آموزشی این استان در وضعیت زرد قرار دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: فضای آموزشی این استان در وضعیت زرد قرار دارد.

به گزارش نسیم امروز، امین فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهار کرد: رسیدن به وضعیت سبز و استاندار در فضای آموزشی نیازمند ساخت ۴۶۴ هزار مترمربع آموزشگاه است.

وی افزود:سرانه فضای آموزشی استان در وضعیت استاندارد حدود ۸.۴ مترمربع قرار دارد و تنها ۲ استان در کشور به لحاظ میانگین فضای در اختیار دانش آموزان در وضعیت سبز قرار دارند.

فلاح با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی ۵.۷ مترمربع و در کشور ۵.۲ مترمربع است خاطرنشان کرد: این استان در این شاخص در جایگاه ۱۷ استان های کشور قرار دارد و استان در طبقه بندی های وضعیت سرانه آموزشی در وضعیت زرد قرار گرفته است.

وی افزود: بدترین وضعیت سرانه آموزشی خراسان شمالی مربوط به بجنورد است به طوری که این رقم در این شهر ۴.۸ مترمربع به ازای هر دانش آموز است، البته هر دانش آموز در شهرستان های بام و صفی آباد ۸.۹۶ مترمربع در اختیار دارد که این شهرستان در وضعیت استاندارد فضای آموزشی قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم از ۵.۲۸ مترمربع به ۵.۷۲ مترمربع ارتقا یافته است و اکنون ۸۲ پروژه آموزشی با ۸۶ هزار و ۱۸۳ مترمربع در دست اجرا است که گامی موثر برای ارتقای این شاخص است.

وی با اشاره به وضعیت استان به لحاظ تراکم فضای آموزشی گفت: کلاس های درس در استان به طور میانگین ۲۱ نفر دانش آموز دارند که بهترین وضعیت در این زمینه در شهرستان بام و صفی آباد با ۱۱ دانش آموز است و بیشترین تراکم دانش آموزان هم مربوط به بجنورد با ۲۹ دانش آموز در هر کلاس درس است.

فلاح در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت مقاوم سازی مدارس استان گفت: ۱۱.۲ درصد از مدارس استان نیازمند مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی است و در این زمینه در رتبه ۱۰ استان های کشور قرار دارد و در کشور ۱۹.۵ درصد از مدارس نیازمند مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۷.۲ درصد از مدارس استان فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی است و ۳.۶ درصد از مدارس استان نیازمند مقاوم سازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: امسال چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و تجهیز مدارس استان ابلاغ شد که تا کنون هزار و ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سهم نوسازی مدارس استان از اعتبارات استانی امسال با افزایش حدود ۲ برابری به ۹۹۸ میلیارد ریال افزایش یافته است

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره