اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 03:06

دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 ساعت 10:18

افزایش81 درصدی طرح‌های فناورانه سلامت خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از افزایش 81 درصدی طرح های سلامت در مرکز رشد واحدهای فناورانه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، دکتر بهرام بیباک اظهار کرد: این طرح های فناورانه بیشتر در بخش های بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و نرم افزارهای فناوری و اطلاعات سلامت بوده است.

وی افزود: نیم تنه شیردهی حمایتی، بررسی طرح فناورانه با عنوان طراحی نرم افزار دیجیتال آنالیز تصاویر سفالومتریک خلفی - قدامی و طراحی نرم افزار محاسبات بالینی برای ارزیابی و مراقبت بحرانی اطفال در اورژانس و برخی از این طرح های فناورانه سلامت است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: تعداد طرح های تحقیقاتی مصوب در شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از ۱۰۷ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۶۰ مورد در سال گذشته افزایش یافت.

بیباک با بیان اینکه تعداد شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی استان ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: مجموع شرکت های مستقر در مرکز رشد این دانشگاه ۳۶ مورد است که از این تعداد سه مورد دانش بنیان هستند.

وی با اشاره به موافقت قطعی وزارت بهداشت با تاسیس مرکز تحقیقات فرآورده های طبیعی و گیاهان دارویی، یادآور شد: خراسان شمالی در حوزه رویش گیاهان دارویی ظرفیت‌های ویژه ای دارد که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه از ظرفیت‌های آن به بهترین نحو بهره‌برداری شود.

بیباک افزود: این مرکز می تواند به عنوان اولین بخش تحقیقات دانشگاهی علوم پزشکی استان برای تولید محصولات دارویی اقدام کند.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره