اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 12:19

یکشنبه, 12 شهریور 1402 ساعت 16:53
  • .

موثرترین راهکار مقابله با تروریسم احترام به حاکمیت ملی کشورهای منطقه است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس جمهور موثرترین راهکار برای مقابله با تروریسم را احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه دانست و گفت: اعمال موثر حاکمیت ملی هر دولتی بر تمام اراضی سرزمینی آن، بهترین راه جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی و ضد امنیتی است.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اشتراکات تمدنی و تاریخی دو کشور ابراز امیدواری کرد که سطح همکاری‌های فیمابین در دوره جدید ریاست جمهوری آقای اردوغان بیش از پیش ارتقا یافته و به تقویت تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی دو طرف بیانجامد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نگرانی‌های امنیتی ترکیه در منطقه، موثرترین راهکار برای مقابله با تروریسم را احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: اعمال موثر حاکمیت ملی هر دولتی بر تمام اراضی سرزمینی آن، بهترین راه جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی و ضد امنیتی است.

رئیسی با ضروری دانستن مقابله با حضور کشورهای بیگانه در مناطق مختلف از جمله قفقاز، بر حل و فصل مسائل از طریق گفتگو و همکاری میان کشورهای هر منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را در هموار کردن مسیر تعاملات تجاری دو کشور و تبادل ظرفیت‌های متقابل موثر دانست.

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و ترکیه ظرفیت‌های زیادی برای گسترش و تقویت همکاری‌ها و تعاملات خود با یکدیگر دارند، تحقق هدف ارتقای سطح مبادلات تجاری فیمابین به ۳۰ میلیارد دلار را ممکن دانست و بر اراده ترکیه برای تحقق آن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه گسترش سطح تعاملات دو کشور نیازمند توجه و حمایت خاص سران ایران و ترکیه است، حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت این کشور در گروه بریکس و نیز گفتگو و همکاری دو کشور در زمینه حل و فصل مسائل منطقه‌ای را خوستار شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره