اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 17:27

چهارشنبه, 25 بهمن 1402 ساعت 15:25
  • .

استقلال کشور مدیون ایثار جانبازان است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: استقلال کشور مدیون رشادت‌ها و جانفشانی‌های جانبازان و ایثارگران است به گونه ای که قدردانی از این قشر وظیفه ای همگانی است.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در سالروز ولادت حضرت ابولفضل (ع) و روز جانباز، با حضور در منازل تعدادی از جانبازان دفاع مقدس در بجنورد اظهار کرد: جانبازان، شهیدان زنده و الگوی فداکاری هستند که دیدار و تقدیر از آنها کمترین اقدامی است که می توان انجام داد.

وی افزود: قدردانی از جانبازان تجلیل از ارزش های اسلامی است زیرا که این افراد برای حفظ باورهای دینی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و از هیچ ایثاری در این مسیر دریغ نکردند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: جانبازان کشور در هشت سال دفاع مقدس به خوبی از امتحان الهی سرافراز بیرون آمدند و خداوند نشان پر افتخار جانبازی را به آنان عنایت کرد.

امام جمعه خاطرنشان کرد: باید در فضای رسانه به خوبی اهمیت ایثارگری های این افراد تبیین شود تا جوانان بدانند امنیت و وحدت کشور مرهون از خود گذشتگی چه کسانی بوده است.

حجت الاسلام نوری با اینکه همسران جانبازان، پرستارانی با یک عمر ایثارگری هستند، گفت: همسران جانبازان با الگو قرار دادن حضرت زینب(س)، سختی ها و مصیبت های بزرگی را به جان خریده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: ارزش کار همسران جانبازان نیز کمتر از جانبازان نیست زیراکه بسیاری از آنها فراتر از وظایف همسری سال های زیادی از عمر خود را وقف خدمت به این ایثارگران کرده اند.

مدیر شرکت بیمه دی در خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: این شرکت بیمه به ۲۱ هزار جانباز و خانواده آنها در استان بیمه خدمات درمانی ارایه می دهد.

جعفر وفایی افزود: این شرکت بیمه ای با ۱۲۰ مرکز درمانی در خراسان شمالی شامل بیمارستان، آزمایشگاه ها، درمانگاه ها و مطب پزشکی قرارداد دارد تا جانبازان به راحتی خدمات درمانی را دریافت کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت، گفت: سلامتی جانبازان به‌ویژه جانبازان گروه‌های خاص یکی از دغدغه‌ها است که با اجرای پایش سلامت برای این عزیزان تلاش می‌ شود تا شرایط سلامتی جانبازان بهبود بخشیده شود.

وفایی ادامه داد: در این طرح جانبازان توسط پزشکان متخصص پایش و معاینه می شوند تا با ارجاع به مراکز درمانی تخصصی روند درمان آنها سریع تر انجام شود.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره