اخبار برگریده
چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 00:10

یکشنبه, 22 بهمن 1402 ساعت 12:50
  • .

نمایش اقتدار زنان خراسان شمالی در بهار انقلاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

حضور هزاران تن از زنان خراسان شمالی در راهپیمایی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر اقتدار ملی و اراده آهنین آنان را در تمامی عرصه های انقلاب به نمایش جهانیان گذاشت.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، مادران خراسان شمالی در حالیکه همواره در انجام رسالت مادری خود موفق بوده اند نوای ایثار و شهامت و ولایتمداری و دفاع از آرمان های انقلاب را نیز در گوش فرزندان خویش سر می دهند و با آگاهی تمام بار دیگر در صحنه حضور می یابند.

ماداران امروز و دختران دیروزی که در سال های ابتدایی انقلاب فریاد "استقلال آزادی جمهوری اسلامی را" سر می دادند و از کیان خود دفاع کردند و پس از انقلاب نیز لحظه ای عقب ننشستند و لالایی های سوزناک آنها در گوش فرزندانشان همان آواز حمایت از مکتب خمینی و حسینی بود.

رسالت این مادران در گوشه گوشه جهان ریشه دوانیده و آرمانشان دیگر به رسالتی جهانی تبدیل شده است و این بانوان پاکدامن همان مادرانی هستند که در صف مقدم مبارزه با رژیم شاهنشاهی ایستادند و اینک نیز رادمردان خود را مدافع امنیت و حرم می کنند و امروزه با قلبی آکنده از مهر بر مسیر شهامت و مردانگی فرزندان خود افتخار می کنند.

اینک در آوردگاه چهل و پنجمین جشن انقلاب اسلامی نیز همچنان در صفوف ابتدایی مبارزه قرار گرفته اند اما با دست هایی چروکیده و دل هایی پر از تجربه و با صلابتی پر شور قدم در راهی گذاشته اند که سال ها افتخار و درس آزادگی را از مسیر گذرانده و آن وظیفه مادرانه خود را به فرزندان گوشزد می کنند.

اگرچه حضور تمامی اقشار جامعه در راهپیمایی ۲۲ بهمن در خراسان شمالی قابل توجه است اما حضور بانوان بعنوان نیمی از جمعیت بسیار چشمگیر است و در حالیکه فرزندان خود را در این مسیر همراهی می کنند و فریاد الله اکبر سرداده اند.

یکی از این مادران که با پرچم الله اکبر در صفوف ابتدایی راهپیمایی قدم بر می دارد در این خصوص می گوید: ۲۲ بهمن یادآور روزهای پر و شور نشاط سال ۵۷ است که بانوان در این انقلاب نقش چشمگیری داشتند و رسالت خود را در دفاع از آرمان های انقلاب به خوبی انجام دادند.

زهرا مرادی می افزاید: بانوان در زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه نقش بسیار پررنگی در مبارزات علیه رژیم ستمشاهی داشتند بلکه حامیان فرزندان خود در این مبارزات بودند و اکنون در سال های پس از انقلاب اسلامی در تمام صحنه های مدافع انقلاب و پشتوانه فرزندان خود در دفاع از این نظام مقدس هستند.

وی با بیان اینکه همه مردم اعم از زن، مرد، پیر و جوان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، امی گوید: مادران و همسران، فرزندان و همسر خود را برای دفاع از نهضت امام خمینی (ره) ترغیب و تشویق کرده و از آغاز نهضت تا روز پیروزی انقلاب حامی و پشتیبان انقلابیون بودند و در ماه های پایانی حیات حکومت طاغوت نیز حضور پررنگی در راهپیمایی علیه رژیم ستم شاهی داشتند.

این بانوی کارمند می افزاید: باید اذعان کرد بدون شک تربیت زنان و مادران مسلمان ایرانی نقش مهمی در پرورش مردان انقلابی و کسانی که ندای حق امام خمینی (ره) را شنیدند و به آن لبیک گفتند، داشت.

عاطفه باغچقی از دیگر بانوان دانشجویی است که در این راهپیمایی حضور دارد در این زمینه می گوید: حضور در این رویداد به عنوان برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی می‌تواند نسل امروز به ویژه دانشجویان را بیشتر با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی آشنا کند.

وی می افزاید: مرور تاریخ انقلاب اسلامی حکایت از آن دارد که اقتدار امروز خود را به راحتی به‌دست نیاوردیم تا با توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان به راحتی از دست دهیم لذا همواره باید با جان و دل برای حفظ و اعتلای آن تلاش کنیم.

این دانشجو می گوید: تبیین دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف باعث تشویق بیشتر جوانان نسل امروز به مشارکت در رویدادهای سیاسی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت رویدادهای سیاسی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن در نمایش اقتدار ایران، می افزاید: امروزه هم این زنان زیر بمباران تبلیغاتی و جنگ نرمی که حجاب و عفاف آنان را نشانه رفته است، ایستادگی می کنند و همچنان به عهد و پیمان خود با اسلام و انقلاب پایبند هستند.

یک بانوی مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه زنان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و قبل از آن نقش بسزایی ایفا کردند، می گوید: به عبارتی بانوان از ستون های انقلاب اسلامی به شمار می روند و در این مسیر ثابت قدم هستند.

آرزو یادگاری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی احترام و عزت را به زن ایرانی برگرداند و او را از وسیله بودن رهانید، ادامه می دهد: جمهوری اسلامی نقش و منزلت واقعی برگفته از دین مبین اسلام را به زنان اعطا کرد.

وی می افزاید: زن ایرانی در حال حاضر نیز توانسته قابلیت ها و توانمندی های خود را فارغ از نگاه جنسیت زده و سکسوالیستی در پناه حجاب اسلامی ایفا کند و آن را مرهون انقلاب اسلامی است.

این استاد دانشگاه می گوید: زنان با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بار دیگر دین خود را نسبت به انقلابی که نویدبخش رهایی آنان از نگاه های غربی است، ادا خواهند کرد و نگاه جهانیان در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به راهپیمایی این روز دوخته شده است.

وی ادامه می دهد: اکنون انقلاب اسلامی با وجود همه تبلیغات و ترفندهای نافرجام دشمنان و با بهره گیری از رهنمودهای مقام رهبری و حضور حماسی مردم ایران به پیشرفت و بالندگی در عرصه سیاسی، اقتصادی، نظامی و علمی رسیده است.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 23 بهمن 1402 ساعت 06:59
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره