اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 09:20

چهارشنبه, 10 خرداد 1402 ساعت 11:10
  • .

بازگشایی گذرگاه "پرسه‌سو" موجب رونق اقتصادی می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: بازگشایی گذرگاه "پرسه سو" از مطالبات مردم استان است و رییس مجلس نیز قول پیگیری این موضوع را داده‌اند و تحقق این امر موجب رونق اقتصادی استان می‌شود.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، محمدرضا حسین نژاد در همایش ایثارگران خراسان شمالی که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در تالار ایثار بجنورد برگزار شد اظهار کرد: رییس مجلس شورای اسلامی قول مساعد بازگشایی گذرگاه پرسه سو در خراسان شمالی را داده است.

وی تصریح کرد: ایجاد بازارچه مرزی خراسان شمالی و ترکمنستان، اخذ مجوز ماده ۲۳ انتقال آب، تسریع در تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهور از دیگر قول های رییس مجلس در سفر به خراسان شمالی است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با اخذ ماده ۲۳ برای انتقال آب از منطقه گلیل و سرانی به مناطق خشک استان بسیاری از چالش های بخش کشاورزی و دامپروری برطرف و شاهد گشایش اقتصادی در این منطقه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: احداث بازارچه مرزی با کمک کشور ترکمنستان منجر به افزایش صادرات استان خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خاطرنشان کرد: از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست داریم تا سریع تر تخصیص ها را انجام داده تا عقب ماندگی های استان جبران شود.

وی در خصوص روند پرداخت تسهیلات بانک ها در سفر رییس جمهور نیز گفت: عدم هماهنگی بانک ها را شاهد هستیم که امیدواریم خط ویژه اعتباری اختصاص یابد تا مشکل تولید کنندگان برطرف شود.

به گزارش ایرنا، طرح ایجاد بازارچه مرزی "پرسه سو" در بهمن‌ ماه ۸۳ توسط هیات وزیران مصوب شد که به دلیل عدم فعالیت این بازارچه و عدم تمایل کشور ترکمنستان در راه اندازی بازارچه مذکور در شهریور سال ۹۰ طبق مصوبه هیات‌ وزیران بازارچه پرسه سو از لیست بازارچه‌های مرزی کشور حذف شد و تاکنون این طرح بلاتکلیف مانده بود.

با سفر رییس جمهور در تیرماه سالجاری به خراسان شمالی این موضوع مطرح و مورد تاکید قرار گرفت به گونه ای که مسوولان دولت سیزدهم نیز به خوبی اهمیت این طرح را درک کردند و رابطه با همسایه شمالی را در اولویت های این استان مرزی قرار دادند و خواهان افزایش و توسعه همکاری های متقابل اقتصادی، گسترش بازارهای محلی، بهبود زیر ساخت ها و خدمات در راه اندازی گذرگاه مرزی در منطقه پرسه سو شهرستان مرزی راز و جرگلان شدند.

استاندار خراسان‌شمالی: بازگشایی گذرگاه "پرسه‌سو" موجب رونق اقتصادی می‌شود

امام جمعه بجنورد: خراسان شمالی در زیرساخت‌ها عقب است

امام جمعه بجنورد در ادامه این همایش گفت: خراسان شمالی در زیر ساخت‌های توسعه عقب است و از این موضوع رنج می برد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری بر توسعه فرودگاه بجنورد تاکید کرد و افزود: متاسفانه این فرودگاه از نبود فعالیت ایرلان ها رنج می برد و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی عنوان کرد: نبود راه آهن یکی دیگر از مشکلات استان است که در این راستا نیز باید اقداماتی جدی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بخش کشاورزی استان با مشکل کمبود آب مواجه است که با اختصاص آب‌های زیرزمینی امیدوار هستیم تا تحولی بزرگ در این خطه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا در سال آخر جهادی تر و خستگی ناپذیر کار کنند.

استاندار خراسان‌شمالی: بازگشایی گذرگاه "پرسه‌سو" موجب رونق اقتصادی می‌شود

حضور در یادواره شهدای اسفراین، گفت و گو با صنعتگران، کشاورزان، دامداران و اقشار مختلف مردم شیروان، بازدید از برخی پروژه های صنعتی ناتمام و دیدار با نخبگان خراسان شمالی از برنامه های سفر یکروزه رییس مجلس شورای اسلامی به استان است.

اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معاون نظارت مجلس، معاون سازمان برنامه و بودجه، معاون بانک مرکزی، معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر نیرو رییس مجلس را در این سفر همراهی می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره