اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 14:52

پنج شنبه, 13 مهر 1402 ساعت 18:18
  • .

ترامپ اطلاعات زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا را به میلیاردر استرالیایی لو داد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شبکه ای.بی.سی نیوز بامداد جمعه فاش کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا چند ماه پس از ترک کاخ سفید درباره اطلاعات حساس مربوط به زیردریایی‌های هسته‌ای ایالات متحده با یک میلیاردر استرالیایی گفت‌وگو کرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، منابع آگاه به ای.بی.سی نیوز گفتند که جک اسمیت بازپرس ویژه‌ای که درباره نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده در عمارت ترامپ تحقیق می‌کند، از این موضوع مطلع شده و درباره آن تحقیق کرده است.

به گفته منابع آگاه، دادستان‌ها و مقام‌های اف.بی.آی در سال جاری میلادی ۲ بار با «آنتونی پرات» عضو باشگاه مارالاگو (عمارت ترامپ) و میلیاردر استرالیایی مصاحبه کرده‌اند. پرات رئیس شرکت «صنایع پرات» از بزرگ‌ترین کمپانی‌های بسته‌بندی در دنیاست که در آمریکا مستقر است.

بر اساس این گزارش، پرات گفته که در ترامپ در آوریل ۲۰۲۱ با وی درباره ناوگان نیروی دریایی آمریکا صحبت کرده بود. این در حالی است که آنها پیشتر نیز در این باره صحبت کرده بودند.

به گفته منابع آگاه، ترامپ به پرات گفته بود که به عقیده وی استرالیا باید خرید زیردریایی‌های هسته‌ای از آمریکا را شروع کند. وی درباره اینکه این زیردریایی‌ها معمولا چه تعداد کلاهک هسته‌ای حمل می‌کنند و دقیقا تا چه فاصله‌ای در نزدیکی زیردریایی‌های روسیه قابل ردیابی نیستند، اطلاعاتی در اختیار میلیاردر استرالیایی قرار داده بود.

پس از آن، پرات در گفت‌وگو یا ایمیل به دستکم ۴۵ نفر از جمله ۶ روزنامه‌نگار، یازده کارمند شرکتش، ۱۰ مقام استرالیایی و سه نخست وزیر سابق استرالیا این اطلاعات را مطرح کرده بود.

پرات به بازرسان گفته بود که وی از اینکه ترامپ این اطلاعات حساس را نزد یک شهروند غیرآمریکایی بازگو کرد، شوکه شده بود.

قرارداد فروش زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا به استرالیا سال جاری میلادی نهایی شد و قرار شد که کانبرا دستکم سه زیردریایی هسته‌ای کلاس ویرجینیا خریداری کند. اما دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته هیچ یک از این زیردریایی‌ها حامل سلاح هسته‌ای نخواهند بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره