اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 10:56

پنج شنبه, 08 تیر 1402 ساعت 20:25
  • .

اعمال منع آمدوشد در برخی مناطق فرانسه/ بالگرد به پیشتیبانی پلیس آمد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رسانه‌های فرانسه از اعمال منع آمدوشد شبانه در برخی شهرهای این کشور به دلیل تشدید تنش‌ها بین شهروندان و پلیس در پی کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست ژاندارم‌های فرانسوی خبر داد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه لو فیگارو عصر پنجشنبه اعلام کرد که در کلامَر (Clamart) واقع در شهرستان او-دو-سن (Hauts-de-Seine) حکمی با هدف اجرای مقررات منع آمد و شد از ساعت ۹ شب تا ۶ صبح امروز پنجشنبه (۲۹ ژوئن) تا دوشنبه (سوم ژوئیه) صادر شده است.

مسئولان شهرداری کلامر دلیل این محدودیت را واکنشی به خشونت اعمال شده در شب گذشته اعلام کرده‌اند که موجب سوختن قطاری از وسایل نقلیه و سطل‌های زباله شده است.

بر اساس این گزارش، شب چهارشنبه تا پنجشنبه یک قطار تراموا نیز در این شهر آرام و ثروتمند به آتش کشیده شد.

همچنین مسئولان شهر کُنپی‌ین (Compiègne) واقع در شهرستان اوآز (Oise) نیز از عصر امروز تا صبح دوشنبه از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح منع آمد و شد برای افراد زیر ۱۶ سالی که بدون همراهی والدین یا نماینده قانونی تردد کنند، اعلام کرده‌اند.

پلیس فرانسه در گزارشی که در اختیار روزنامه لو فیگارو قرار داده، اعلام داشته است که در شب چهارشنبه تا پنجشنبه، ۲۵ ایستگاه پلیس به دست معترضان آسیب دیده‌اند.

بر اساس گزارش این رسانه پرشمارگان، با شدت گرفتن درگیری‌ها در نانتر، یک بالگرد بر فراز این منطقه به پرواز درآمده است تا از پلیس در برابر حمله معترضان حمایت کند.

به گزارش ایرنا، تصاویر و فیلم‌های منتشر شده قطاری از خودروهای در حال سوختن و حتی اتوبوس‌ها و ترامواهای سوخته را در خیابان‌های فرانسه به تصویر می‌کشند.

در همین ارتباط پلیس امنیت فرانسه (CRS) اقدام به شلیک گاز اشک‌آور به سمت شهروندان معترض کرده و این شرایط تنش را در خیابان‌های نانتر افزایش داده است.

جمعیت بسیاری که پلیس فرانسه تعداد آنها را ۶ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرده است در «راهپیمایی سفید» ظهر امروز شهر نانتر شرکت کردند؛ راهپیمایی که به دعوت مادر نائل نوجوان قربانی برگزار اما به سرعت به تظاهرات، تنش و درگیری بین شهروندان و پلیس فرانسه تبدیل شد.

ممنوعیت تردد اتوبوس و تراموا در ناحیه ایل-دو-فرانس که شامل پاریس هم می‌شود از ساعت ۲۱ امشب، لغو سفرهای «غیر ضروری» وزیران که برای امروز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود و کاهش کیفیت هوای پایتخت فرانسه در پی گسترش آتش‌سوزی‌های ناشی از ناآرامی‌ها، از دیگر اخباری است که در رسانه‌های این کشور بازتاب گسترده‌ای داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، قتل خونسردانه نائل (Nahel) نوجوان ۱۷ ساله در روز روشن به دست پلیس فرانسه و ارایه گزارش دروغ از واقعه‌ای که از آن به "آمریکایی شدن پلیس فرانسه" تعبیر شده است، فاجعه‌ای دیگر در پرونده ژاندارم‌های خشمگین این کشور ثبت و آتش خشم شهروندان فرانسوی را به عطش انتقام تبدیل کرد.

ویدئویی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک افسر پلیس راننده‌ای را به زور اسلحه متوقف کرد اما زمانی که خودرو دوباره شروع به حرکت می‌کند، اقدام به شلیک کرده است. در این ویدئو صدایی به گوش می‌رسد که می‌گوید: «با گلوله‌ای در سر می‌روی.»

گستردگی اعتراض‌ها در سراسر فرانسه در واکنش به قتل موجب شده است که امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور امروز پنجشنبه دستور تشکیل یک هسته بحران بین وزارتی را صادر کند و رسانه‌هایی همچون روزنامه پرشمارگان «لو فیگارو» این سوال را مطرح کنند که آیا فرانسه به فضای «جنگ داخلی» تبدیل می‌شود؟

ژرارد درمنن وزیر کشور فرانسه نیز صبح امروز در صفحه توییتر خود از دستگیری ۱۵۰ نفر طی شبانه‌روز چهارشنبه تا پنجشنبه و سوختن چندین ساختمان و خودرو خبر داد؛ موضوعی که از گستردگی ناآرامی‌ها در سراسر این کشور خبر می‌دهد و فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از شرایط حاکم نیز بر آن صحه می‌گذارد.

روز گذشته نیز وزارت کشور فرانسه بازداشت ۳۱ نفر، زخمی شدن ۲۴ افسر پلیس و آتش زدن ۴۰ دستگاه خودرو در جریان اعتراض‌های شب گذشته را به صورت رسمی تایید و اضافه کرده است که امشب ۲ هزار نیروی پلیس برای برقراری نظم بسیج شده‌اند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره