اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 18:11

شنبه, 28 بهمن 1402 ساعت 14:29
  • .

سلامت و امنیت محور عمل مجریان انتخابات باشد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس کمیته حقوقی انتخابات خراسان شمالی گفت: سلامت و امنیت باید محور عمل مجریان انتخابات باشد.

به گزارش نسیم امروز، ام البنین اصفهانی در نشست ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: یکهزار و ۱۶۰ نفر وظیفه بازرسی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان را برعهده دارند.

وی افزود: از این تعداد؛ ۹۲۶ نفر بازرس، ۶۲ نفر سربازرس، ۹۵ نفر بازرس ذخیره، ۱۲ نفر سربازرس ذخیره و ۱۱ نفر سربازرس ویژه است.

وی افزود: بازرسان ب ه‌صورت ثابت و سربازرسان به‌صورت دوره‌ای بر صندوق‌های رای نظارت خواهد داشت.

رییس کمیته حقوقی انتخابات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هیات‌های بازرسی همه شهرستان‌های استان مشخص و احکام آنها صادر شده است.

اصفهانی گفت: نظارت بازرس ها تنها محدود به فرایند برگزاری انتخابات نیست بلکه این افراد از مدت ها قبل بر تحرکات انتخاباتی نامزدها و یا تخلفات آنها نظارت دارند.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: همه مجریان برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه باید سلامت و امنیت برگزاری انتخابات را محور عمل خود قرار دهند.

حسن ناهیدی افزود: سلامت در انتخابات امر بسیار مهمی در رویداد سیاسی پیش رو است زیرا که در صورت مخدوش شدن آن مشارکت مردم تخت شعاع قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: احساس نبود سلامت در انتخابات حتی رقابت های انتخاباتی را نیز زیر سووال می برد و بسیاری از نامزدها نسبت به آن بی تفاوت خواهند شد.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکید کرد: از تمامی مجریان انتخاباتی می خواهیم که قانون مداری، امانت داری و بی طرفی را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات پیش رو در دستور کار قرار دهند.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۰۹ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره