اخبار برگریده
چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 19:56

سه شنبه, 17 بهمن 1402 ساعت 09:04
  • .

جریان‌های سیاسی منتظر سوت تبلیغات انتخابات

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با نزدیک شدن به زمان قانونی تبلیغات انتخابات؛ جریان های سیاسی خراسان شمالی منتظر سوت تبلیغات هستند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، با وجود اینکه تا اعلام زمان تایید صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن چهره های نهایی نامزدهای این دوره حداقل باید ۲ روز دیگر صبوری کرد، اما جریان های سیاسی انتخابات به ویژه اصولگرا و اصلاح طلب در خراسان شمالی از مدت ها قبل نشست های شبانه برای تعیین نامزدهای مورد حمایتشان تشکیل دادند.

گرچه هر ۲ جریان سیاسی تحرکاتی هدفمند برای راهی کردن نامزد مورد نظر به بهارستان داشتند اما وضعیت این دو گروه سیاسی متفاوت است به گونه ای که بررسی های نشان می دهد که جریان راست سیاسی دست پُری برای ارایه فهرست نامزدهای منتخب دارد و در مقابل اصلاح طلبان نامزدی برای معرفی به مردم ندارند.

شورای وحدت نیروهای انقلاب به عنوان یکی از شعبه های جریان اصولگرایی در خراسان شمالی جدای از حوزه انتخابیه بجنورد در دیگر حوزه های انتخابیه نیز سرلیست خود را بسته اما اصلاح طلبان همچنان نگاهشان به شورای نگهبان است و منتظر اعلام نهایی تایید صلاحیت ها از سوی این نهاد هستند.

بی قراری اصولگرایان برای شروع تبلیغات

با وجود اینکه اصلاح طلبان برای تصمیم گیری نهایی جهت بستن فهرست انتخاباتی خود در انتظار آخرین رخدادهای پیرامون تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات از سوی شورای نگهبان هستند، جناح رقیب این گروه سیاسی یعنی اصولگرایان با خیال آسوده از چند روز قبل فهرست خود را برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای در برخی حوزه انتخابیه استان از جمله بجنورد بستند.

رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب خراسان شمالی در این باره می گوید: برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بجنورد فهرست نامزدهای ۱۰ نفره ما برای کرسی این نهاد مردمی تا حد زیادی مشخص شده و بررسی نهایی آن در مجمع عمومی شورا به زودی انجام می شود.

حجت الاسلام ابوالفضل اخوان می افزاید: نامزدهای مورد نظر مجلس براساس شاخص های ۱۹ گانه ای که مقام معظم رهبری مشخص کرده اند، ارزیابی می شوند.

وی ادامه می دهد: نامزدهای مورد نظر برنامه های خود را در فرصتی برابر در نشست های شورا ارایه می دهند و بعد در مجمع عمومی شورای وحدت نیروهای انقلاب براساس نظرخواهی سر لیست نهایی معرفی می شود.

حجت الاسلام اخوان بیان می کند: برای حوزه انتخابیه بجنورد، رازوجرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان فهرست نامزدهای ۱۰ نفره و برای حوزه انتخابیه اسفراین نیز فهرست نامزدهای پنج نفر تهیه شده است.

رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب خراسان شمالی ادامه می دهد: تنها برای حوزه انتخابیه شیروان هنوز برای ارایه فهرست نامزدهای منتخب به جمع بندی نرسیده ایم.

نگاه اصلاح طلبان به شورای نگهبان

گرچه جریان اصلاح طلبی نیز تاکنون بیکار نمانده اند و از ماه های گذشته نشست های هفتگی خود را برای تصاحب کرسی بهارستان از حوزه های انتخابیه خراسان شمالی برگزار کرده اند اما هنوز فهرستی آماده برای ارایه نامزدهای مورد نظر خود ندارند و با پیشه کردن صبر نگاهشان به سوی شورای نگهبان است.

این جریان سیاسی هنوز در حوزه انتخابیه مهم بجنورد، رازوجرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان، نامزدی برای معرفی ندارد و منتظر اعلام فهرست نهایی اعلام تایید صلاحیت ها است.

رییس جبهه اصلاح طلبان خراسان شمالی در این باره می گوید: همچنان در انتظار بررسی نهایی صلاحیت ها در شورای نگهبان هستیم تا شاید برخی از نیروهای ما تایید شوند و بتوانیم فهرست بهتری را برای رقابت انتخاباتی آماده کنیم.

سید میکائیل محمدی می افزاید: در حوزه انتخابیه فاروج و قوچان که کرسی مشترک با خراسان رضوی دارد و حوزه اسفراین برای معرفی نامزد تا حدی مشکلی نداریم، اما برای حوزه انتخابیه بجنورد، رازوجرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان نامزدی برای معرفی نداریم.

وی ادامه می دهد: اگر نامزدهای مورد نظر این جریان در بررسی های نهایی شورای نگهبان نیز تایید نشوند، فهرستی ارایه نخواهیم داد.

محمدی تصریح می کند: در شرایط فعلی تصمیمی نیز مبنی بر معرفی کردن نامزدی از افراد مستقل از سوی جریان اصلاح طلبی برای حوزه های انتخابیه خراسان شمالی نداریم.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۰۳ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره