اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 04:49

شنبه, 20 آبان 1402 ساعت 18:08
  • .

تایید صلاحیت 140 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: پس از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی، صلاحیت ۱۴۰ نفر از داوطلبان در استان تایید شد.

به گزارش نسیم امروز، حسن ناهیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۱۵ داوطلب ثبت نام خود را در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی قطعی کرده بودند که از این تعداد؛ ۲۶ نفر در هیات های اجرایی عدم تایید صلاحیت و ۴۱ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی افزود: هشت نفر از داوطلبان استان نیز بعد از ثبت نام قطعی در انتخابات انصراف دادند.

به گفته ناهیدی؛ تعداد تایید صلاحیت شدگان در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی معادل کل ثبت نام کنندگان دوره قبل است.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به نتایج تایید صلاحیت ها در حوزه های انتخابیه استان، یادآور شد: در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم ۱۳۸ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۶ نفر تایید صلاحیت، ۲۰ نفر عدم تایید و ۲۶ نفر عدم احزار شدند که ۶ نفر نیز در این حوزه انصراف داده است.

ناهیدی افزود: در حوزه انتخابیه شیروان نیز ۴۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۷ نفر تایید صلاحیت، پنج نفر عدم تایید و ۱۲ نفر عدم احزار شدند که یک نفر نیز در این حوزه انصراف داده است.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه اسفراین نیز از ۳۲ نفر ثبت نام قطعی، ۲۷ نفر تایید صلاحیت، یک نفر عدم تایید و سه نفر عدم احزار شدند که یک نفر نیز در این حوزه انصراف داده است.

ناهیدی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی احراز و یا تایید نشده از فردا ۲۱ آبان ماه به مدت ۲ روز می توانند دلایل عدم تایید یا احراز نشدن صلاحیت خود را صورت کتبی دریافت کنند و پس از اعتراض کتبی، هیات های اجرایی نیز موظف هستند به مدت چهار روز پاسخ داوطلب را اعلام کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره