اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 05:26

دوشنبه, 23 مرداد 1402 ساعت 09:28
  • .

ثبت ۴۱۱ نفر برای انتخابات مجلس در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی از پیش ثبت نام 411 نفر داوطلب در پایان روز هفتم برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، حسن ناهیدی اظهار کرد: پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای از ۱۶ مردادماه جاری آغاز و به مدت یک هفته ادامه داشت.

وی افزود: از این تعداد کاندیدا، ۲۶۱ نفر برای حوزه انتخابیه بجنورد، رازوجرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم، ۹۲ نفر برای حوزه انتخابیه شیروان و ۵۸ نیز برای حوزه انتخابیه اسفراین نام نویسی کرده است.

ناهیدی ادامه داد: ۱۶ درصد کاندیداهای ثبت نام کرده در استان را بانوان تشکیل می دهند که این عدد بالاتر از میانگین کشوری است.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین به لحاظ میزان تحصیلات از ۴۱۱ نفر کاندیدا، ۵۰ نفر مدرک تحصیلی دکتری دارند.

وی یادآور شد: مدارک بارگذاری شده داوطلبان در مرحله پیش ثبت نام برای صحت سنجی به ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت خارجه، وزارت علوم، وزارت بهداشت و حوزه های علمیه ارسال می‌شود و این دستگاه‌ها یک ماه فرصت دارند تایید یا عدم تایید را به وزارت کشور اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود و از هم اکنون زیرساخت‌های فنی و پشتیبانی لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این انتخابات در استان ها در حال آماده سازی است.

خراسان شمالی با 10 شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 23 مرداد 1402 ساعت 18:31
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره