اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 22:23

سه شنبه, 25 بهمن 1401 ساعت 13:21

کاهش 8 درصدی نزاع در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری نزاع در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش یافت.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا نورس اظهار کرد: در ۱۰ ماهه نخست سالجاری ۶ هزار و ۸۲۱ نفر با ادعای مصدومیت نزاع به مراکز درمانی این اداره کل مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش یافت.

وی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۲۲۹ زن و چهار هزار و ۵۹۲ نفر مرد بدلیل مصدومیت ناشی به مراکز درمانی پزشکی قانونی استان از نزاع مراجعه کردند.

نورس تصریح کرد: بیشترین آمار معاینه مصدومان نزاع در استان مربوط به بجنورد است و شهرستان های شیروان، اسفراین، مانه سملقان، فاروج، جاجرم و راز و جرگلان در رتبه بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، بیشترین علت درگیری در استان مربوط به مشکلات شخصی میان طرفین است که عمدتا ریشه در مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: خویشتن‌داری و صبوری در مقابل سوء تفاهم و مشکلات از راهکارهای مهم برای مقابله و پرهیز از نزاع خیابانی در جامعه است.

نورس اظهار کرد: افراد برای رسیدن به حق خود باید به مراجع قضایی مراجعه کنند و نزاع نه تنها رفع کننده مشکلات نیست بلکه به افزایش آسیب و بزهکاری‌های اجتماعی دامن می‌زند و جز ایجاد مشکلات اجتماعی و حقوقی برای افراد خاطی ثمره‌ای برای این بزه‌کاری متصور نیست.

بر اساس سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور در سال گذشته؛ خراسان شمالی رتبه چهارم استان های کشور به لحاظ بالا بودن آمار نزاع نسبت به جمعیت را در کشور دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره