اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 19:07

چهارشنبه, 28 دی 1401 ساعت 08:07

افت شدید دما باعث یخ زدگی تاسیسات آب و فاضلاب در منازل مشترکین شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کاهش ناگهانی دمای هوا در روزهای گذشته باعث ایجاد یح زدگی تاسیسات آب و فاضلاب در منازل مشترکانی که نسبت به هشدار های داده شده بی تفاوت بودند شد.

به گزارش نسیم امروز، مهندس نعیمی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت با بیان خبر فوق اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی و هشدار هایی که از سوی این اداره کل و استانداری خراسان شمالی در اوایل هفته قبل برای کلیه ادارات ، شرکت ها ، سازمانها و... مبنی بر کاهش شدید دما در استان ارسال شد ، بلافاصله کمیته بحران شرکت آبفای استان نیز تشکیل جلسه داد و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از وقوع یخ زدگی و امداد رسانی در صورت بروز یخ بندان اتخاذ و اکیپ های مقابله با یخ زدگی تجهیز شدند .

وی افزود : پخش هشدارهای یخ زدگی ، اقدامات پیشگیرانه و راه های رفع یخ زدگی با همکاری صدا و سیمای استان ، درج اطلاعیه ها و پوستر های اطلاع رسانی درکانالهای پرمخاطب در بستر های اینترنتی و فضای مجازی ، درج اطلاعیه و هشدار در نشریات محلی خصوصا روزنامه اترک و خراسان شمالی ، ارسال پیامک های هشدار برای مشترکان و... از مهمترین اقداماتی بود که قبل وقوع یخ بندان توسط دفتر روابط عمومی این شرکت انجام شد و از کلیه مشترکین دعوت شد نسبت به عایق بندی تاسیسات آب و فاضلاب در منازل اقدام نمایند .

مدیر عامل آبفای استان گفت : با ورود هوای سرد به استان که از بیستم دی ماه و رسیدن به اوج کاهش دما( 19 درجه سانتیگراد در برخی از نقاط استان ، از اولین ساعات روز چهار شنبه بیست و یکم دی ماه سامانه 122 ( سامانه ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب استان ) با بار ترافیکی بسیار بالای تماس های مشترکان از اقصی نقاط استان مبنی بر یخ زدگی تاسیسات ، ترکیدگی کنتور و شیرآلات رو برو شد و این روند افزایشی تا انتهای روز پنج شنبه ادامه یافت و پس از آن با توجه به افزایش روزانه دما روند نزولی و کاهش تماس ها را به خود گرفت اما همچنان شاهد ترافیک بسیار بالای تماس ها هستیم .

وی با اشاره به تعداد تماس ها در چند روز اخیر گفت : تعداد تماس ها در روز اول ( چهار شنبه 21 دی ماه با 1072 تماس آغاز( حدود350 تماس مبنی بر یخ زدگی ) و در انتهای روز پنج شنبه با رکورد 3155 تماس ( حدود 800 تماس در مورد یخ زدگی ) به اوج خود رسید و بعد از آن بصورت روزانه 2920 و 2534 شاهد کاهش تماس ها بوده ایم .

نعیمی با اشاره به افزایش ناگهانی حجم کار در شرکت آبفا گفت : در راستای سهولت پاسخ گویی به مشترکان و رفع به موقع ترکیدگی ها و اتفاقات ، تعداد اکیپ های رفع اتفاق در سطح استان با بهره گیری از کلیه امکانات شرکت آبفا ، پیمانکاران و بخش خصوصی افزایش یافت و نیرو های انسانی پاسخگو درمرکز 122 افزایش یافت . با تمامی تمهیدات انجام شده همچنان شاهد حجم بالای تماس ها ، ترکیدگی ها و حوادث هستیم و گاها بعضی از مشترکان مدت زمان بیشتری را در صف انتظار جهت وصل شدن به اپراتور سپری می نمایند که در همین جا ضمن عرض پوزش ، از صبر و شکیبایی هم استانی های عزیز کمال تشکر را داریم .

مدیر عامل آبفا با تاکید بر این که در حال حاضر ارائه کلیه خدمات آب و فاضلاب به در اقصی نقاط استان برقرار می باشد گفت: از بهترین راهکارهای مقابله با یخ زدگی می توان به مسدود نمودن مسیرهای نفوذ هوای سرد به داخل مجاری عبور تاسیسات (داکت ها) در آپارتمانها و مجتمع های مسکونی ، استفاده از پشم شیشه جهت عایق بندی کنتور ها ، لوله ها و شیرآلاتی که در فضای باز قراردارند. پرکردن دریچه های کنتورهای آب بوسیله گونی های پر از پوشال و خاک اره اشاره نمود و در صورت بروز یخ زدگی از ریختن آب داغ مستقیم بروی کنتور ، لوله ها و شیرآلات جدا خود داری نموده و از افروختن آتش در اطراف تاسیسات آبی به شدت پرهیز نمایید . توصیه می شود برای رفع یخ زدگی از جریان باد گرم ( سشوار ) استفاده شود .

وی خاطر نشان ساخت ، در صورت بروز اتفاق و یا یخ زدگی درتاسیسات آبی در منازل توجه به دو نکته الزامی می باشد 1- اگر اتفاق بعد از کنتور آب و در داخل ملک مشترک رخ داده باشد تعمیر آن بر عهده خود مشترک است 2- در صورتی که حادثه قبل از کنتور آب باشد رفع حادثه بر عهده شرکت آبفا بوده و مشترکان محترم می توانند از اقصی نقاط استان با شماره گیری 122 ( بدون نیاز به هیچ پیش شماره ای ) با مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی تماس حاصل نموده و پیگیر رفع مشکل خود باشند .

خاطر نشان می شود حفاظت از انشعاب آب شامل لوله ها ،کنتور آب و شیرآلات مربوطه بر عهده مشترک بوده و چنانچه کنتور بر اثر سرقت ، یخ زدگی ، وارد آمدن ضربه ، هر گونه دستکاری و... مفقود و یا معیوب شود هزینه های مربوطه از مشترک اخذ خواهد شد . لذا از تمامی مشترکان محترم تقاضا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره