اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 05:37

جمعه, 03 فروردين 1403 ساعت 17:19
  • .

معدوم شدن 2 تن مواد غذایی فاسد در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: یکهزار و ۹۱۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان کشف و معدوم شد.

به گزارش نسیم امروز، بهروز علیزاده اظهار کرد: سه هزار و ۲۳ مورد بازرسی در این بازه زمانی از اماکن اقاکتی، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پایانه های مسافربری انجام و ۲۸۴ اخطاریه بهداشتی صادر شد.

وی افزود: از این تعداد ۲ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۵۰۱ مورد بازرسی از اماکن عمومی، ۳۱ بازرسی از اماکن اقامتی، ۳۵۹ بازرسی مشترک و ۱۱ مورد بازرسی از پایانه های مسافربری انجام شده است.

علیزاده ادامه داد: تاکنون ۳۳ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۲ واحد صنفی نیز تعطیل شدند.

وی بیان کرد: نظارت ها در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است.

علیزاده با اشاره به انجام ۹۱۳ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی استان، گفت: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، تعداد ۹۱۳ مورد سنجش صورت گرفته و تعداد ۴۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک انجام شده است.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی یادآور شد: نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی از شهروندان خواست که در خریدهای روزانه خود به تاریخ‌های تولید، انقضا و نیز کیفیت محصولات و وضعیت مرکز عرضه‌کننده کالا، توجه جدی داشته باشند.

هم اکنون 36 هزار واحد صنفی در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره