اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 12:12

پنج شنبه, 21 دی 1402 ساعت 12:18
  • .

رشد 33 درصدی تعداد صنایع گازدار خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: تعداد صنایع گازدار استان در دولت سیزدهم با ۳۳ درصد افزایش به یکهزار و ۱۵۰ صنعت کوچک، عمده و بزرگ رسید.

به گزارش نسیم امروز، سیدمحمود هاشمی اظهار کرد: ۸۵۵ واحد صنعتی در ابتدای دولت سیزدهم از گاز طبیعی بهره مند شدند که ۲۹۵ واحد صنعتی گازدار در این مدت ۲ ساله به این رقم افزوده شده است.

به گفته وی؛ تنها ۶۵ صنعت این خطه در ابتدای تشکیل استان(۱۳۸۳) از نعمت گاز طبیعی بهره مند بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی افزود: در حال حاضر ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی و ۳۳ جایگاه عرضه سی ان جی(CNG) استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: براساس ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد، گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی با تخصیص یارانه برای اجرای خط اختصاصی از سال ۹۶ در دستور کار این شرکت قرار گرفته و تا پایان سال جاری، امکان برخورداری از تسهیلات بلاعوض مصوبه این شورا به واحدهای صنعتی جهت برخورداری از گاز طبیعی ادامه دارد .

هاشمی یادآور شد: برای استفاده واحدهای صنعتی از تسهیلات این مصوبه تعداد ۲۴۵ واحد تولیدی با صرفه جویی پنج میلیون و ۳۸۷ هزار لیتر سوخت مایع در برنامه اجرا قرار گرفت که تاکنون بیش از ۹۵ درصد این برنامه با صرفه جویی بیش از پنج میلیون لیتر سوخت محقق شده است.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد ۴۴ واحد جدید(بدون سابقه مصرف سوخت مایع) با مصرف ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار لیتر سوخت مایع با هزینه اجرایی ۵۲ میلیارد ریال گازرسانی شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

همچنین تمامی روستاهای دارای کد آبادی استان هم تا یک ماه آینده و قبل از دهه مبارک فجر سال جاری از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی بجنورد، آلومینای ایران، کارخانجات ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که سوخت آنها گاز طبیعی است.

سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان ۷۴ درصد است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره