اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 03:33

دوشنبه, 20 فروردين 1403 ساعت 19:06
  • .

شناسایی ۲۸۲ مورد فرآورده فاقد نشان استاندارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از شناسایی ۲۸۲ مورد فرآورده فاقد نشان استاندارد از سوی بازرسان اداره کل استاندارد خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، محمد خوران اظهار کرد: ۸۱۰ مورد بازرسی از مراکز توزیع و عرضه کالا در استان در طرح ویژه عیدانه استاندارد انجام شد که در آن ۶۵.۲ درصد از نمونه های برداشت شده با شاخص‌ها مطابقت و در نهایت منجر به شناسایی ۲۸۲ مورد فرآورده فاقد نشان استاندارد شد.

وی گفت: طرح عیدانه استاندارد امسال و بازرسی از بازار استان با مشارکت ۶ گروه سه نفره انجام شد و در آن پنج گروه کاری، کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده در بازار را رصد و بررسی کردند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ویژه عیدانه استاندارد شامل بازرسی از بازار ویژه نوروز و بازار ویژه ماه مبارک رمضان، بازرسی از خدمات ارائه شده در مراکز اقامتی، فروشگاه‌های زنجیره ای، میدان‌ میوه و تره‌بار، خشکبار و عرضه شیرینی، رستوران و قهوه خانه، قالیشویی و خدمات پایانه های مسافربری است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: در این طرح ۲۰۶ مورد بازرسی از مراکز ارائه خدمات در استان انجام و در آن ۱۶۰ مورد عدم انطباق با چک لیست های استاندارد شناسایی شد.

وی اظهار کرد: این اداره کل برای نخستین بار به صورت ویژه به کیفیت محصولات خام کشاورزی عرضه شده در بازار هم ورود پیدا کرد و در این زمینه، میزان باقیمانده سموم و کودهای شیمایی در میوه ها و سایر محصولات کشاورزی مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد.

خوران تصریح کرد: در این طرح نمونه های ۱۰ محصول مختلف خام کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت، از هر محصول سه نمونه از واحدهای مختلف صنفی به آزمایشگاه ارسال شد که در مجموع ۳۰ نمونه از محصولات خام کشاورزی ارزیابی می شود که نتایج این بررسی ها هنوز به دست نرسیده است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و همچنین فرارسیدن نوروز و پیش‌ بینی افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار بویژه بازار مواد غذایی تشدید نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در داد وستد عمومی انجام شد.

۳۶ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی در قالب هفت اتاق اصناف و حدود ۱۴۰ اتحادیه در استان در حال فعالیت و ارایه کالا و خدمات به مصرف کنندگان هستند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره