اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 12:47

دوشنبه, 13 فروردين 1403 ساعت 11:24
  • .

پرداخت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۵۸۳ میلیارد ریال تسهیلات عشایر استان به بانک های عامل معرفی که تاکنون ۷۰ میلیارد ریال از آن به این تولیدکنندگان پرداخت شده است.

به گزارش نسیم امروز، رضا روشن ضمیر اظهار کرد: تاکنون ۵۹۵ طرح به بانک ها معرفی شده است که این منابع با عاملیت بانک های کشاورزی، صادرات و رفاه کارگران پرداخت می شود.

وی افزود: طرح های عشایری در زمینه های مختلف از جمله کشت گیاهان دارویی، حمایت از دام داشتی، توسعه دست بافته های داری و تولید صنایع دستی است.

پیگیری برای تسهیلات کشت گیاهان دارویی

روشن ضمیر، خواستار سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری استان شد و گفت: اگر این تسهیلات تا پایان فروردین ماه در اختیار عشایر قرار نگیرد، اجرای طرح ها امکان پذیر نبوده و یک سال عقب می افتد.

وی افزود: پیگیری های لازم برای اختصاص قسط اول تسهیلات عشایر متقاضی توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری انجام شده و امید می رود این منابع در زمان مناسب پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری استان طرح های مختلف به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: این طرح ها شامل توسعه کشت گل محمدی، زعفران، خاکشیر، قسنی و زیره است.

استان خراسان شمالی هفت هزار و ۳۵۲ خانوار عشایری با حدود ۳۰ هزار جمعیت دارد و این قشر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می کنند.

عشایر این استان ۶۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره