اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 17:07

دوشنبه, 09 بهمن 1402 ساعت 11:39
  • .

صدور سند ۱۰۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۰۷ هزار و ۲۷۱ هکتار از اراضی کشاورزی معادل ۲۷ درصد کل بخش کشاورزی این استان سنددار شد.

به گزارش نسیم امروز ، محمدمحمدزاده در نشست خبری اظهار کرد:: خراسان شمالی دارای ۳۹۳ هزار هکتار عرصه کشاورزی است که تاکنون برای هشت هزار و ۳۶۱ قطعه از این اراضی سند صادر شد.

وی افزود: صدور سند در مرحله اول نیازمند اجرای طرح کاداستر است که به نوعی باید مرز بین زمین های کشاورزان مشخص و حد نگاری شود که در این خصوص نیز تاکنون ۲۷۰ هزار هکتار نقشه کاداستر تهیه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: صدور سند کشاورزی از سال ۱۳۱۰ آغاز شده بود اما به دلایل مشکلات مختلف از جمله نبود امکانات فنی و مشکلات محقق نشد و دولت سیزدهم برنامه ریزی کرده است که این مهم را ۱۰۰ درصد اجرایی کند.

وی افزود: در اجرای طرح سند دار کردن اراضی کشاورزی بعضا با مشکلاتی از جمله اختلافات ملکی مردم با دولت مواجه بوده ایم که در این راستا در دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای انجام شد.

ایزانلو تصریح کرد: ۱۰۰ درصد پلاک های ثبتی مشمول رفع تداخلات اجرای مقررات موازی در حوضه اراضی این استان تعیین تکلیف شد که دومین استان در کشور هستیم که پروژه رفع تداخلات را به سر انجام رساندیم.

وی اظهار کرد: بعد از اجرای پروژه رفع تداخلات، گام بعدی اجرای طرح حدنگاری و صدور اسناد اراضی کشاورزی است که امیدواریم با تثبیت مالکیت دولت و مردم بر اراضی و کاهش اختلافات ملکی بر افزایش درصد صدور اسناد کشاورزی تاثیر مثبت گذاشته شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تعداد کل پلاک های ثبتی استان را یک هزار و ۸۷۴ پلاک عنوان کرد و افزود: یک هزار و ۳۶ پلاک، مشمول اجرای رفع تداخلات بود.

وی بر افزایش تولید در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی و خودکفایی در تولید محصولات استراژیک اشاره کرد و گفت: کشاورزان بعد از تثبیت مالکیت در راستای تولید در بخش های کشاورزی تلاش کنند.

محمدزاده تصریح کرد: باید تلاش کنیم میزان تولیدات بخش کشاورزی را بالا ببریم که یکی از فاکتورها تجمیع اراضی کشاورزی است که تاکنون در اسفراین ۴۵۰ هکتار، بام و صفی آباد ۹۰۰ هکتار، شیروان ۹۰۰ هکتار ، راز و جرگلان ۷۰ هکتار، جاجرم ۳۰۰ هکتار ، گرمه هزار هکتار، تیتکانلو ۲۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی خرد با همکاری و مشارکت کشاورزان تجمعی شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت:‌ ۱۳۷ طرح کشاورزی استان با اعتبار سه هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است که در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می شود.

محمد زاده اظهار کرد: ۱۱۹ طرح مربوط به حوزه آب و خاک، پنج طرح باغبانی و گلخانه، پنج طرح دامی و مابقی نیز در بخش های صنایع تبدیلی و تکمیلی، منابع طبیعی و آبخیزداری، دامپزشکی، طیور و امور عشایر است.

وی بر اهمیت طرح های آب و خاک تاکید کرد و افزود: بخش آب و خاک ۸۹ درصد طرح های کشاورزی را شامل می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۳۷۱ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال از اعتبارات این طرح ها مربوط به تسهیلات بانکی،‌ یکهزار و ۳۵۳ میلیارد ریال اعتبارات ملی، ۳۱۹ میلیارد ریال استانی و یکهزار و ۳۱۳ میلیارد ریال مربوط به خودیاری مشارکت مردمی و آورده شخصی است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری این طرح ها برای یکهزار و ۳۵۷ نفر شغل ایجاد شده است افزود: از مجموع این میزان ۹۶۳ شغل به صورت مستقیم و ۳۹۴ شغل نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.

محمدزاده؛ تعداد خانوارهای بهره مند از این طرح‌ها را نیز ۱۰ هزار و ۳۲۲ خانوار عنوان کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره