اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 04:13

پنج شنبه, 25 آبان 1402 ساعت 12:53
  • .

پرداخت مطالبات کلزاکاران خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از پرداخت کامل تمامی وجوه مربوط به خرید محصول کلزاکاران این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، احمد نامور اظهار کرد: بدهی کلزاکاران به مبلغ ۱۴۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به حساب آنان واریز و مطالبات تسویه شد.

وی با بیان اینکه امسال ۵۱۷ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد افزود: این میزان کلزا از ۱۶۸ کشاورز در قالب ۱۲۰ محموله خریداری و به مراکز روغن کشی تحویل داده شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: کلزای کشاورزان به قیمت تضمینی و با نرخ ۳۰۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از این محصول خریداری شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این کلزاکاران ۳۹ میلیارد ریال مطالبه داشتند که این رقم اخیرا پرداخت و به حساب این کشاورزان واریز شد.

کلزا یکی از گیاهان مناطق معتدل است و سازگاری خوبی هم با این نوع اقلیم دارد و البته در کنار آن، سایر دانه های روغنی از جمله آفتابگران و کنجد نیز در خراسان شمالی کشت می شود.

خراسان شمالی در زمینه تولید دانه روغنی کلزا رتبه نهم را در بین استان‌ها دارد و کشاورزان خراسان شمالی سال زراعی گذشته در سطح یکهزار و ۲۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا کشت کردند و قیمت هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا در قالب خرید تضمینی در سال گذشته ۱۵ هزار تومان بود.

نامور در بخش دیگر سخنان خود درباره خرید تضمینی کاملینا از کشاورزان گفت: مطالبات کشاورزان بابت تحویل کاملینا ۱۷ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال است که این رقم به زودی و در روزهای آینده پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: کار خرید دانه روغنی کاملینا برای اولین بار در استان از اوایل مهر ماه امسال آغاز شد و ۵۰ کشاورز در قالب ۵۴ محموله محصول خود را به دولت تحول دادند.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی درباره قیمت خرید کاملینا اظهار کرد: این محصول با قیمت تضمینی ۳۳۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از کشاورزان خریداری می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره