اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 20:05

یکشنبه, 12 شهریور 1402 ساعت 11:54
  • .

کاهش برداشت گندم در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از کاهش ۱۳۳ هزار تنی گندم از سطح کشتزارهای استان در سال زراعی جاری خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، وحید صباغ اظهار کرد: کشاورزان در سال زراعی جاری ۱۴۳ هزار و ۶۴۰ هکتار گندم کشت کرده بودند که از این سطح ۴۸ هزار و ۹۱۵ هکتار اراضی آبی و ۹۴ هزار و ۷۲۵ هکتار مربوط به اراضی دیم است.

به گفته وی؛ خشکسالی و کاهش بارش‌ها دلیل اصلی کاهش ۳۰ درصدی برداشت گندم در خراسان شمالی است.

صباغ خاطرنشان کرد: خشکسالی در سالجاری موجب شد تا حدود یک سوم از گندمزارهای این استان در سطح ۵۲ هزار و ۷۶۰ هکتار غیرقابل برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: از این سطح ۴۷ هزار و ۷۰۰ هکتار مربوط به اراضی دیم و پنج هزار و ۶۰ هکتار نیز مربوط به اراضی آبی است که ۱۰۰ درصد خسارت دید و برداشت نشد.

صباغ یادآور شد: سال زراعی گذشته ۱۹۲ هزار تن گندم از سطح کشتزارهای خراسان شمالی تولید شد که کشاورزان ۱۱۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز را به سیلوها تحویل دادند.

اکنون ۱۳.۱ درصد از گستره استان درگیر خشکسالی بسیار شدید، ۱۳.۹ درصد تحت تاثیر خشکسالی شدید، ۱۶.۱ درصد خشکسالی متوسط و ۱۵.۶ درصد خشکسالی خفیف دارد و در بین هشت شهرستان این خطه شمال شرق کشور شهرستان های مانه وسملقان به عنوان قطب کشاورزی بیشترین پهنه تحت تاثیر از خشکسالی را دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره