اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 13:45

پنج شنبه, 15 مهر 1400 ساعت 18:20
  • .

مردم در بانک‌ها بیش از ۴۳۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده دارند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان خردادماه سالجاری نسبت به سال گذشته معادل ۴۷.۱ و ۵۳.۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایسنا، براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان خرداد ماه سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۴۳۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۴۷.۱ و ۱۱.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۲۳۷۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

علاوه براین، مانده کل تسهیلات در این زمان ۳۱۷۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۵۳.۸ و ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، بیش‌ترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده ۲۰۸۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۹۸۰۰ میلیارد تومان است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۵ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۳.۷ و ۱.۳ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران ۹۵.۸ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۵.۸ درصد است.

در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره