اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 08:11

سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 ساعت 16:39

نبود صرفه اقتصادی دلیل رکود ساخت و ساز در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: نبود صرفه اقتصادی در ساخت و ساز، این صنعت را در استان با رکود روبه رو کرده است.

 

به گزارش نسیم امروز، میثم رازی اظهار کرد: ساخت و ساز در خراسان شمالی توجیه ندارد و یکی از اساسی ترین عوامل در این باره، محدودیت تراکم است که سبب شده سرمایه گذاران از این استان فراری شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش ها و دغدغه ها در ساخت و ساز در این استان، محدودیت تراکم است و کاهش تراکم که با نبود سود در ساخت و ساز همراه است موجب فرار سرمایه گذاران شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: افزایش تراکم موجب می شود تا ساخت و ساز به لحاظ اقتصادی توجیه پذیر باشد و این امر سبب کاهش قیمت واحدهای مسکونی و حفظ سرمایه های استان خواهد شد.

وی اظهار کرد: چند سالی است که وعده افزایش تراکم در شهر بجنورد از طرف مسوولان داده شده اما هنوز محقق نشده است، تا زمانی که افزایش تراکم به نتیجه نرسد، وضعیت ساخت و ساز بدتر می‌ شود و پیش بینی می شود امسال میزان ساخت و ساز در استان کمتر از پارسال باشد.

رازی گفت: در برخی استان های همجوار در یک کوچه، ساختمان های هشت طبقه اجرا می شود اما در این استان محدودیت تراکم سبب رکود ساخت و ساز شده است که البته با بیکاری و یا چالش درآمد مهندسان و مشاغل مرتبط همراه شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش مسکن و ساخت و ساز تاثیر بسیاری در رونق تولید دارد، گفت: آنچه از ساخت و ساز در استان مشاهده می شود مربوط به طرح نهضت ملی تولید مسکن است و ساخت و ساز بخش خصوصی در عمل تعطیل است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: صدها شغل و کسب و کار با ساخت و ساز مسکن مرتبط است و در صورتی که مسکن از رونق بیفتد، اقتصاد نیز دچار مشکل می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره