اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 16:24

یکشنبه, 12 فروردين 1403 ساعت 13:12

رونق ساخت مسکن در گرو مشارکت مردم است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی رونق مسکن و ساخت و ساز را لازمه مشارکت مردم و بخش خصوصی دانست.

به گزارش نسیم امروز، مهدی رشیدی اظهار کرد: ساخت مسکن با بیش از ۱۰۰ شغل در ارتباط است و رونق آن سبب رونق تولید و رونق اشتغال می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین موارد در بخش عمران، مسکن و ساخت و ساز است و در برنامه ریزی دولت، تمرکز بر مسکن خودمالک و حمایت از بخش خصوصی در این باره است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: مشارکت مردم در ساخت مسکن سبب می شود تا کیفیت کار و سرعت کار بالا رود و ساخت و ساز با هزینه کمتر انجام شود.

رشیدی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: یکی از برنامه ریزی ها در کشور، کاشت یک میلیارد اصله درخت است که به یقین این امر تنها با مشارکت مردم میسر خواهد شد.

وی افزود: سهم خراسان شمالی در این زمینه کاشت حدود چهار میلیون اصله درخت است که سال گذشته با استفاده از ظرفیت مردم بخشی از برنامه محقق شد.

رشیدی با تاکید بر نقش مردم در مدیریت مصرف افزود: خشکسالی و کاهش بارندگی در سال های گذشته گریبانگیر جامعه شده که در این باره نیاز است تا برنامه ریزی درستی در مصرف انرژی برق، آب و گاز داشته باشیم که در این بخش هم استفاده از مشارکت و ظرفیت مردم بسیار نقش آفرین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استفاده از پساب تصفیه خانه بجنورد در مجموعه پتروشیمی یکی از اقدامات برای مدیریت مصرف آب است که در استان پیگیری شد و امید است تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، استفاده از پساب تصفیه خانه ها در سایر شهرهای استان نیز محقق شود.

رشیدی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای استفاده از زباله در درآمدزایی گفت: زباله یا همان طلای کثیف یکی از منابع تولید درآمد است و در این باره جداسازی و تفکیک زباله ها و پسماند در مدیریت شهری باید پیگیری شود که این امر تنها با مشارکت و همکاری مردم قابل انجام است.

وی با بیان اینکه شهرداری ها باید به سمت درآمدزایی حرکت کنند، افزود: مدیریت شهری باید زمینه ها برای جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را فراهم کند، در این باره تجربه خوبی در شهرداری شیروان شاهد هستیم و استقبال سرمایه گذاران از سرمایه گذاری توانسته بار بزرگی از دولت بردارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره