اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 02:26

یکشنبه, 02 ارديبهشت 1403 ساعت 11:57
  • .

۸۳۷ پرونده تخلف بهداشتی رسیدگی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی از رسیدگی به ۸۳۷ تخلف بهداشتی طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: ۱۵۴ مورد به مراجع قضایی ارجاع شد.

به گزارش نسیم امروز، حمید رمضانی اظهار کرد: میزان تخلف کشف شده در سال گذشته نسبت به سال ماقبل افزایش دارد به طوری که در سال ۱۴۰۱، ۹۲۰ تخلف بهداشتی در بازرسی‌ها کشف و ۱۳۲ مورد به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی افزود: پارسال بیش از ۵۲۰ هزار کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی از مراکز تحت نظارت و کشتارگاه های دام و طیور استان کشف و حدود ۲۳۰ هزار کیلوگرم فرآورده معدوم شد.

رمضانی خاطرنشان کرد: پارسال ۵۳ هزار و ۲۵۱ نوبت بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان انجام شد و در این بازدیدها ۲۴۳ هزار و ۸۷۰ کیلوگرم فرآورده کشف و ضبط و ۲۳ هزار و ۳۴۹ کیلوگرم فرآورده معدوم شد.

وی درباره بازدیدها از کشتارگاه های استان گفت: در این مدت ۴۰ هزار و ۹۵۰ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی در کشتارگاه های دام کشف و در کشتارگاه های طیور نیز ۲۳۵ هزار و ۲۳۰ کیلوگرم از این فرآورده ها ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی درباره اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با بیماری های اختصاصی دامی و بیماری های مشترک بین حیوان و انسان گفت: پارسال بیش از ۹ میلیون و ۵۸۸ هزار راس دام تحت پوشش قرار گرفت که نسبت به سال ماقبل ۱۵ درصد افزایش یافت و حدود ۹۰ درصد برنامه پیش بینی سالانه محقق شد.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۶۷۱ هزار راس دام استان در سال گذشته علیه بیماری های مشترک شاربن (سیاه زخم) و بروسلوز (تب مالت) مایه کوبی شدند افزود: در این مدت با مایه کوبی هفت میلیون و ۹۱۷ هزار راس دام، مبارزه و پیشگیری از بیماری های اختصاصی دام انجام شد، این مایه کوبی علیه بیماری های آبله، تب برفکی، انتروتوکسمی، آگالاکسی، قانقاریا، تیلریوز، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شد.

رمضانی اظهار کرد: در این مدت بیش از ۱۱۹ هزار و ۱۲۵ راس دام علیه انگل های خارجی سمپاشی و حمام داده شد و ۱۴۳ هزار و ۱۵۰ مترمربع اماکن دامی سمپاشی شد.

وی افزود: همچنین واکسیناسیون ۲۰ هزار و ۴۷۴ قلاده سگ علیه هاری انجام و ۶ هزار و ۲۶۳ نوبت سر تست سل گاوی و ۸۳۳ تست مشمشه تک سمیان و خونگیری ۹ هزار و ۳۳۷ رأس گاو انجام شد.

خراسان شمالی قطب دامپروری و دامداری کشور است و در این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره