اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 02:49

جمعه, 08 دی 1402 ساعت 15:59
  • .

جشنواره غذاهای سنتی در بجنورد برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

جشنواره استانی غذاهای سنتی خراسان شمالی با شرکت ۴۳ نفر و با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری این خطه در محل «فرهنگسرای شهروند» بجنورد برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: جشنواره غذای سنتی همراه با طبخ و تزیین انواع غذاها، آش‌های محلی و انواع دم‌نوش‌ها به همت اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بجنورد برگزار شد.

علی مستوفیان، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد شور و نشاط و ترویج، تبادل و تداوم فرهنگ و آداب ‌و رسوم در جامعه دانست.

وی افزود: شناسایی و معرفی ظرفیت های متنوع و ارزشمند غذاهای بومی و محلی اقوام و مناطق خراسان شمالی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

بر اساس این گزارش بیش از ۱۰۰ نوع غذای سنتی در خراسان شمالی تهیه می شود. دلمه، فتیر مسکه، آش یارمه، نان محلی قطاب، شله ماش، قروتو، کاچی، اُجِز یا اشکنه، آش جوشواره، دیمه ‌دَنی، قابلی، کماج و آش بلکه از جمله غذاهای سنتی استان است.

در خراسان شمالی کردها، تات ها، ترک ها، ترکمن ها و حتی بلوچ ها انواع و اقسام غذا ها و نان ها و دمنوش های خاص خودشان را دارند.

استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهدمقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند در این استان هشت هزار و ۷۰۰ جاذبه گردشگری شناسایی شده در حوزه های مختلف وجود دارد.

کارشناسان می گویند تنوع غذایی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار در سال در صنعت گردشگری ایجاد درآمد می کند و بر این اساس باید تلاش شود تا غذاهای رنگین اقوام و فرهنگ های محلی، زمینه ای برای رونق اقتصاد گردشگری باشد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره