اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 23:01

سه شنبه, 28 آذر 1402 ساعت 13:15
  • .

واردات لوله چینی متوقف شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل لوله گستر اسفراین از واردات لوله مورد نیاز صنعت نفت از چین انتقاد و خواستار توقف واردات آن شد.

به گزارش نسیم امروز، مازیار زند در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: واردات این محصول، فعالیت این شرکت را با مشکل مواجه خواهد کرد از این رو خواستار توقف این امر هستیم.

وی افزود: سالانه ۲۰۰ هزار تُن لوله مورد نیاز صنعت نفت به کشور وارد می شود که از چالش های فعالیت لوله گستر اسفراین محسوب می شود.

زند افزود: چین، لوله هایی که مشابه آن در لوله گستر اسفراین تولید می شود را با ۷۰ درصد پایین تر از قیمت بازار عرضه و لوله هایی که در شرکت ما تولید نمی شود را با سه برابر قیمت عرضه می کند.

مدیرعامل لوله گستر اسفراین گفت: مشکلات مزبور به وزارت نفت منعکس شده و انتظار می رود در این باره حمایت لازم از تولید در لوله گستر اسفراین انجام شود.

وی با بیان اینکه پارسال تولید ۳۵ هزار تُن لوله بدون درز در این شرکت هدف گذاری شد افزود: امسال تولید ۲۸ هزار تُن لوله هدفگذاری شد که تاکنون ۱۶ هزار تُن محقق شده است.

زند با اشاره به اینکه قطعی گاز و کاهش تولید در سال گذشته ماهانه ۳۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه ها در فعالیت این شرکت صنعتی، قطعی برق و گاز است، پیگیری هایی از طریق دادستان انجام شده است و امید می رود امسال قطعی گاز نداشته باشیم، البته اسفراین در انتهای خط لوله انتقال گاز قرار دارد از این رو قطعی گاز محتمل است.

وی خاطرنشان کرد: امسال به علت مشکل مالی، تامین به موقع مواد اولیه میسر نشد از طرفی با انجام بازسازی ، میزان تولید کاهش دارد.

مدیرعامل لوله گستر اسفراین درباره خسارت قطعی گاز گفت: پارسال تولید در این شرکت ۹۸ روز متوقف شد امسال هم پیش بینی توقف در چهار ماه داریم، ضرورت دارد تا مسوولان در این باره تدبیری بیندیشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی خرید مواد اولیه مورد نیاز این شرکت از خارج استان گفت: رویکرد ما تامین مواد اولیه و خرید آن از داخل استان و مجتمع صنعتی اسفراین است اما خرید مواد اولیه از آن مجتمع با قیمت بیشتر همراه است.

زند خاطرنشان کرد: از این رو برای کاهش قیمت تمام شده تولید به ناچار بخشی از مواد اولیه مورد نیاز لوله گستر اسفراین از اصفهان و شیراز خریداری می شود.

مدیرعامل لوله گستر اسفراین درباره بازسازی در این شرکت اظهار کرد: امسال ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی، اورهال و بازسازی اساسی هزینه شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره