اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 11:22

سه شنبه, 15 اسفند 1402 ساعت 11:54
  • .

کنشگران فعال نیکوکاری تجلیل شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کنشگران فعال عرصه نیکوکاری خراسان‌شمالی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان در قالب همایش اهدای جایزه ملی احسان تجلیل شدند.

به گزارش نسیم امروز، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی در این آیین تجلیل اظهار کرد: این افراد جهادی برگزیده بعد از پایش انجام شده به عنوان گروه های فعال در عرصه های سلامت، مساجد و هیات، عدالت آموزشی، اقتصاد مردمی، بانوان، کشاورزی و پیشرفت منطقه ای انتخاب شدند.

محمدنبی شکیبایی افزود: روحیه ایثارگری، ارتباط با تمامی اقشار مردمی و خیرین از مهمترین دلایل انتخاب این فعالان و کنشگران اجتماعی برگزیده استان است.

وی با اشاره به افزایش شمار گروه های اجتماعی مردمی، گفت: براساس آخرین آمارها بیش از ۵۰۰ گروه اجتماعی مردمی در خراسان شمالی فعالیت می کنند که اقدامات آنها محدود به جغرافیای خاصی نیست و تمامی استان را پوشش می دهند.

کنشگران فعال نیکوکاری با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی تجلیل شدند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی ادامه داد: همچنین ۱۱ خانه احسان نیز در استان دایر است که از این تعداد پنج مورد در شهرستان بجنورد فعالیت می کند.

شکیبایی تصریح کرد: خانه های احسان در حاشیه های شهر با هدف رسیدگی به مشکلات نیازمندان و رفع آسیب های اجتماعی ایجاد می شود.

وی افزود: علاوه بر اقدامات حمایتی بنیاد یکی از کارکرد خانه‌های احسان، مطالبه گری و جذب حمایت‌های دولتی و نبکوکاران است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی یادآور شد: تربیت و آموزش نسل جوان در این مناطق و انجام اقدامات فرهنگی از خدمات دیگر خانه احسان است.

کنشگران فعال نیکوکاری با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی تجلیل شدند

روحیه کمک به انسان‌های نیازمند در جامعه رواج یابد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین اظهار کرد: امدادرسانی به نیازمندان تکلیفی بس مهم و ضروری است که باید همه نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری افزود: خدمت‌کردن خود عبادت اجتماعی و معیار مسلمانی است و بی تردید رفع مشکلات بندگان نیز برکات فردی و اجتماعی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه ترویج احسان و نیکوکاری مردم را به هم نزدیک می کند، گفت: هنگامی که انسان کار نیکویی برای همنوعش انجام می دهد در وجود خود احساس شور و شعف خاصی می کند زیرا احسان و انفاق تقویت کننده روحیه از خود گذشتگی و مقدمه فضیلت ایثار در انسان است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 16 اسفند 1402 ساعت 14:25
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره