اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 06:11

پنج شنبه, 07 دی 1402 ساعت 21:48
  • .

هنرمندان فرهنگ شهادت را جریان‌سازی کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

امام جمعه بجنورد گفت:‌ هنرمندان با نشان‌دادن و ترسیم از خودگذشتگی و مقاومت فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه جریان‌سازی کنند.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام رضا نوری شب پنجشنبه در اختتامیه دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی منطقه‌ای ایثار که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان در قالب‌های مختلف هنری زندگی شهدا را به تصویر می‌کشند که نقش موثری در نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

وی افزود: هنرمندان ارزشی با ترسیم رشادت‌ها و جانبازی های شهدا و رزمندگان اسلام نقش ارزنده‌ای در زنده نگه داشتن آرمان‌های دفاع مقدس دارند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ما مدیون شهدا هستیم تاکید کرد: شهدا در دفاع از حیثیت، وطن، دین، استقلال، عزت، عقاید و ارزش‌ها از جان خود گذشتند و اینک وظیفه ماست که با زنده نگاه داشتن یاد آنان، ارزش‌ها و آرمان‌ها را حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: شهدا نسبت به مردم مهربان ترین، دلسوز ترین و عاشق ترین هستند چرا که هشت سال را برای دفاع از مردم جانانه جنگیدند و برای مردم افتخار آفریدند.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: اینک باید قصه ایثار ایرانیان در جنگ، در امداد رسانی در حادثه ها از جمله سیل و زلزله، در دفاع از حرم و در هر جای دیگر هنرمندانه به تصویر کشیده شود و این فرهنگ در جامعه ترویج داده شود.

وی گفت: آنگاه که ارزش‌ها در قالب هنر در جامعه ای ارایه شود در آن جامعه آن ارزش حفظ خواهد شد که در این راستا الگوهای زیادی از جمله قرآن کریم و آثار بزرگان، ادیبان و شاعران داریم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه باید بسترهای لازم را برای هنرنمایی هنرمندان فراهم کنیم، افزود: استعداد های جوانان و نوجوانان در زمینه های مختلف هنری بالا است که می توانند اینک به وظیفه خود عمل کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: ۲۷۰ اثر برگزیده هنرمندان تجسمی کشور در نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار در بجنورد از شنبه هفته جاری تا امروز به نمایش گذاشته شد.

قاسم محمدزاده اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۴۰ اثر به دبیرخانه این نمایشگاه رسیده بود که داوران از بین این آثار ۲۷۰ اثر را به عنوان برگزیده برای نمایش انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه آثار در ۲ بخش حرفه ای و دانش آموزی ارایه شد، افزود: از مجموع آثاری که به دبیرخانه ارسال شده بود ۲ هزار و ۲۳۰ اثر در بخش حرفه ای و ۱۱ هزار و ۸۱۰ اثر نیز در بخش دانش آموزی است.

محمدزاده گفت: هنرمندان در رشته‌های خوش نویسی، عکاسی، مجسمه سازی، گرافیک، کاریکاتور، طراحی و نقاشی آثار خود را ارایه کردند.

وی یادآور شد: موضوعات آثار این نمایشگاه مکتب شهدا و ایثارگران، زندگی مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران، عفاف، حجاب و سبک زندگی به مکتب ام‌الشهدا، شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی افزود: هنرمندان استان های خراسان شمالی و رضوی، سیستان و بلوچستان، مازندران و گلستان به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی شمال و شرق کشور در این رویداد شرکت داشتند.

به گزارش ایرنا امروز دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی منطقه‌ای ایثار در سالن گلشن بجنورد با حضور شماری از مسوولان، خانواده شهدا، جانبازان و هنرمندان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی حدود سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات‌ها حضور داشته‌اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

آخرین ویرایش در جمعه, 08 دی 1402 ساعت 22:19
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره