اخبار برگریده
جمعه, 28 ارديبهشت 1403 15:21

شنبه, 07 مرداد 1402 ساعت 12:32
  • .

دستگاه‌های اجرایی فضاهای مازاد را واگذار کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ساختمان های اداری مازاد بر نیاز را اعلام و اقدامات لازم را برای واگذاری آن انجام دهند.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در کارگروه ساماندهی فضاهای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: مولدسازی دارایی‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی گامی ارزشمند برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی همان دستگاه و راهکاری برای ایجاد ارزش افزوده است که باید مورد توجه مدیران اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: فروش املاک و اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان با رویکرد تعیین تکلیف و اتمام طرح‌های عمرانی نیمه تمام از محل منابع حاصل از فروش املاک مازاد و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می شود.

حسین نژاد ادامه داد: در واقع فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی یک تکلیف و قانون است که مدیران دستگاه های اجرایی باید از ظرفیتی که قانون برای آنان ایجاد کرده استفاده کنند و فضاهای مازاد اداری را تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به واگذاری ساختمان های مازاد به سایر دستگاه هایی که کمبود فضا دارند، گفت: باید فضاهای اداری نیز استانداردهای لازم را داشته باشند و کار کارشناسی برای این اماکن با حساسیت انجام شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: بی تردید این همکاری بین دستگاهی نقش موثری در خدمات رسانی بهتر به شهروندان خواهد داشت.

حسین نژاد تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید آیین نامه مربوط به طرح مولد سازی را به دقت مطالعه و نسبت به علمیاتی کردن آن نیز اهتمام بیشتری داشته باشند.

افزایش ثروت ملی، تحقق اصلاح ساختار بودجه و کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری اموال مازاد دولتی، افزایش عرضه زمین، ملک، ساختمان در اقتصاد و تعدیل قیمت ها، کاهش دارایی منجمد دولت به نفع پویایی اقتصاد، بهره وری و کارایی بیشتر از دارایی‌های ثابت دولت، افزایش نقدینگی شرکت‌ها و تامین غیر تورمی کسری بودجه و گسترش مالکیت مردم بویژه اقشار کم درآمد از این دارایی ها را بخشی از اهداف مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت است.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 09 مرداد 1402 ساعت 07:04
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره