اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 15:03

شنبه, 01 ارديبهشت 1403 ساعت 11:54

آمار طلاق پس از 9 سال در خراسان شمالی کاهشی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

آمار طلاق در خراسان شمالی پس از ۹ سال در سراشیبی قرار گرفته و داده های طلاق که هر سال شمار زیادی از خانواده ها را به فروپاشی می کشاند، اکنون رو به کاهش دارد.

به گزارش نسیم امروز، طلاق یکی از آسیب های اجتماعی است که اثرات و تبعات بسیار دردناک برای خانواده ها بویژه فرزندان دارد، آسیب هایی که از روح و روان گرفته تا امنیت اجتماعی و اقتصاد را در بر می گیرد.

به یقین هیچ زن و مردی در زمان ازدواج، تصور ندارند که زندگی مشترکشان از هم پاشیده شود و یا روزی برای طلاق و جدایی در دفاتر حاضر شوند، بسیار پیش آمده است که زن و شوهر یک دلیل برای ازدواج با هم بیان کرده اند اما پس از چند سال زندگی مشترک و حتی بعضا کمتر از یک سال، هزار و یک دلیل برای متارکه می یابند.

آمارها گواه این است که واقعه طلاق در دهه های اخیر به علت های مختلف روند رو به رشد بوده و مشکلات اقتصادی و معیشتی، عوامل اجتماعی، فرهنگی و فردی از جمله علت های طلاق در جامعه است.

بر اساس این داده ها؛ شمار واقعه های طلاق در استان خراسان شمالی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل کاهشی بوده و این روزنه و خبر خوش برای استحکام بنیان خانواده ها در استانی است که ۴۴ درصد از جمعیت آن را روستاییان تشکیل می دهند.

آمار طلاق خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲ تعداد 2563 واقعه طلاق در این استان رخ داده که بیشترین سن مردان در زمان طلاق 30 تا 34 سال و بیشترین سن زنان 25 تا 29 سال بوده است.

کاهش ۴.۸ درصدی طلاق

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: پارسال ۲ هزار و ۵۶۳ واقعه طلاق در استان ثبت شد که این رقم نسبت به سال ما قبل ۴.۸ درصد کاهش دارد.

علی زاهدی نیا اظهار کرد: شمار واقعه های طلاق ثبت شده در سال ۱۴۰۱ در استان ۲ هزار و ۶۹۱ فقره بود که در این رقم در سال گذشته پس از ۹ سال کاهشی شد.

وی افزود: میانگین سنی مردان استان در زمان طلاق ۳۶ سال و هفت ماه ثبت شد که این رقم در کشور ۳۹ سال است همچنین زنان استان در زمان طلاق به طور میانگین ۳۱ سال و پنج ماه سن دارند که این رقم در کشور ۳۴ سال و ۲ ماه گزارش شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار کرد: این ارقام نشان می دهد که زنان و مردان خراسان شمالی در سن جوان تری نسبت به میانگین کشور برای طلاق اقدام کردند.

وی درباره سن طلاق در میان مردان گفت: مردان ۳۰ تا ۳۴ ساله با ۶۸۵ مورد بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص دادند، مردان ۲۵ تا ۲۹ ساله با ۵۶۴ مورد و مردان ۳۵ تا ۳۹ ساله با ۵۲۰ مورد در رده بعدی قرار گرفتند.

زاهدی نیا افزود: بیشترین طلاق زنان استان نیز در این مدت با ۵۴۲ مورد در سن ۲۵ تا ۲۹ سالگی گزارش شد و پس از آن زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله با ۵۱۳ مورد و ۳۰ تا ۳۴ ساله با ۴۸۸ مورد در رده های بعد قرار دارند.

زندگی مشترک ۱۴۸ مورد از طلاق ها کمتر از یکسال

وی خاطرنشان کرد: زندگی مشترک ۱۴۸ مورد از طلاق های ثبت شده در سال گذشته کمتر از یک سال ثبت شد، ۲۲۰ مورد بین یک تا ۲ سال و ۲۸۴ مورد نیز ۲ تا سه سال زندگی مشترک داشتند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار کرد: زندگی هفت زوج در استان پارسال پس از حدود ۲۹ سال زندگی مشترک به طلاق منجر شد.

۶۳۵ مورد طلاق توافقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی درباره آسیب طلاق در خراسان شمالی نیز گفت: ۶۳۵ مورد طلاق توافقی در ۱۱ ماهه پارسال در پرونده های مربوط به خانواده در این معاونت ثبت شد که این رقم در مدت مشابه سال ماقبل ۸۵۹ مورد گزارش شد.

حجت الاسلام حسین یوسفی اظهار کرد: در این مدت ۲۱۱ مورد طلاق به درخواست زوجه و ۹۱۳ مورد طلاق به درخواست زوج در استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۳۰.۶ درصد و ۳۶.۹ درصد کاهش دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره