اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 12:52

چهارشنبه, 08 فروردين 1403 ساعت 09:12

رفع تصرف از 29 هکتار از بستر رودخانه‌های خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر رودخانه های شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی گفت: ۲۹ هکتار زمین در حریم و بستر رودخانه‌های استان در سال گذشته با همکاری نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، برات امیری اظهار کرد: حفظ حریم قانونی رودخانه ها و مسیل های استان به منظور حفظ مسیر جریان رواناب و سیلاب و پیشگیری از خسارت به اموال عمومی ضرورت دارد و قبل از هر گونه ساخت و ساز در مجاورت رودخانه ها و مسیل های استان باید مجوز لازم از شرکت آب منطقه ای دریافت و استعلام حدود حریم و بستر آنها انجام شود.

وی افزود: زمین های تصرف شده غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه های استان توسط گروه های گشت و نظارت زیر پوشش این شرکت شناسایی و با همکاری مرجع قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.

امیری تصریح کرد: مطالعه و تعیین حدود حریم و بستر رودخانه ها و مسیل های استان بخشی از وظایف این شرکت است به گونه ای که از زمان تشکیل این شرکت تاکنون حدود حریم و بستر حدود یکهزار و ۴۵۰ کیلومتر از رودخانه های استان به شکل سراسری مطالعه و شناسایی و حدود ۵۸۰ کیلومتر آن علامت گذاری شده است.

مدیر رودخانه های شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی یادآور شد: این استان ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن را رودخانه ها و مسیل های مهم تشکیل می دهند که در سال گذشته حدود ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم استان لایروبی و بازگشایی شده است.

اترک بزرگترین رودخانه خراسان شمالی ۲۴۰ کیلومتر طول دارد که از ارتفاعات شرق قوچان منشاء می‌گیرد و رو به سوی استان گلستان جریان می‌یابد.

خراسان شمالی دارای ۲ حوزه آبریز اصلی است، در شمال استان حوزه آبریز اترک و در جنوب حوزه آبریز کویر مرکزی قرار دارد.

این استان در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره