اخبار برگریده
جمعه, 21 ارديبهشت 1403 12:55

چهارشنبه, 04 بهمن 1402 ساعت 11:47

اجرای پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان تسریع شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: باید از ظرفیت های موجود در ماده ۵۶ برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه راهسازی محور بجنورد-جنگل گلستان استفاده شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در نشست راهبری وضعیت تصادفات استان اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تصادفات و فوتی های این سوانح در استان مربوط به محور بجنورد-جنگل گلستان است که باید به اجرای چهارخطه کردن آن سرعت داده شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری، تنها راه برای سرعت دادن به اجرای این پروژه، استفاده از ظرفیت های ماده ۵۶ و دریافت تسهیلات در این زمینه است، دولت در این باره ظرفیت خوبی دیده و اقساط آن را پرداخت می کند.

وی اظهار کرد: سه عامل شامل خودرو، جاده و انسان در وقوع تصادفات موثر است که در این باره نقش عامل انسان بیشتر است اما باید به اجرای پروژه های راهسازی و بهبود وضعیت جاده ها هم توجه تسریع شود، باید نقاط حادثه خیز در جاده ها برچیده شود و تجهیزات و دوربین های جاده ای ارتقا یابد.

استاندار خراسان شمالی: افزود: معاینه فنی وسیله نقلیه هم باید بسیار مورد توجه باشد و نباید این اقدام فرمایشی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای ارتقای سفرهای جاده ای، شرایط و زمینه های مناسب استراحت رانندگان فراهم شود، رانندگان باید بتوانند پس از هر ۲ ساعت رانندگی، توقف کرده و استراحت کنند در این باره فرمانداران شهرستان ها باید ظرفیت های مناسب را ایجاد کنند.

گفتنی است: طرح ساخت باند دوم بهشهر-گرگان-آزادشهر-بجنورد-قوچان ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از این مسیر در استان خراسان شمالی و در حدفاصل فاروج-جنگل گلستان واقع است.

بخش های زیادی از این مسیر در سال های گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده است و تکمیل باند دوم بجنورد-جنگل گلستان به طول ۱۳۴ کیلومتر با ۸۴ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره