اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 15:04

چهارشنبه, 31 شهریور 1400 ساعت 09:24
  • .

دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی صبح امروز در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت گفت: دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، علی بیگ زاده در این آیین گفت: در 31 شهریور ماه سال 1359 رژیم بعثی عراق بر اساس برنامه ریزی قبلی با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران وارد جنگی تمام عیار شد.

وی افزود: جنگ تحمیلی ایران و عراق با تمام جنگ های گذشته تاریخ تفاوت فراوانی داشت چرا که تمامی شرق و غرب در یک طرف علیه ایران صف آرایی کرده بودند.

بیگ زاده با بیان اینکه جنگ رژیم بعثی علیه ایران بر ما تحمیل شد و خواسته نظام جمهوری اسلامی ایران نبود، گفت: در آغاز این جنگ هنوز انسجام نیروهای نظامی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وجود نداشت و برنامه زمان بندی دشمن برای تصرف ایران یک هفته ای بود اما دلاورمردان و شیرزنان ما نزدیک به 34 روز در کنار ارتش مقاومت کردند و با سربلندی در مقابل رژیم بعث ایستادند.

وی جنگ ایران و عراق را طولانی ترین جنگ قرن 21 توصیف کرد و گفت: این جنگ 2877 روز طول کشید که هزار روز آن نبرد فعال و گاها تن به تن بود.

بیگ زاده افزود: قاطعیت امام راحل در فرماندهی، رابطه معنوی امام با رزمندگان، حضور زنان در جبهه و پشت جبهه از جمله ویژگی های برجسته دوران دفاع مقدس بود که استقامت آن دوران، امروز موجب شده است هیچ کسی جرات حمله نظامی به ایران را نداشته باشد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره