اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 12:49

شنبه, 11 بهمن 1399 ساعت 17:59
  • .

بتن های دوستدار محیط زیست از پسماندهای بازیافتی تولید شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یک شرکت دانش‌بنیان با کمک نانوفناوری، محصولات بتنی دوست‌دار محیط‌زیست تولید کرد که این محصولات از طبیعت محافظت می‌کند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از معاونت علمی و فناوری، یک شرکت دانش بنیان با رویکرد تجاری‌سازی علم و دانش، اقدام به تولید انواع بتن با فناوری نانو کرده است. بتن غلتکی، پانل‌های بتنی خود تمیز شونده، بلوک نیوجرسی، کفپوش‌های نانویی، دیوار پیش‌ساخته بتنی، بتن سبک سازه‌ای، بلوک سبک بتنی و جدول پیش‌ساخته بتنی از محصولات این شرکت بوده است.

به گفته شاهین ظهوری مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، این مجموعه با استفاده از نانو ذرات سیلیس و تیتانیوم که مقاومت بالایی دارند سعی کرده است بتن‌هایی با دوام بالا تولید کند. همچنین ذرات بازیافتی PET که بازمانده بطری‌های پت به عنوان پسماندهای بازیافتی با ماسه هستند نیز در تولید این بتن‌ها به کار رفته‌اند.

وی افزود: خرده شیشه ضایعاتی ماده دیگری است که برای تولید بتن به کار می‌بریم. همه این محصولات، سبز و دوست‌دار محیط‌زیست هستند و کمک قابل توجهی به حفظ طبیعت کرده‌اند.

این فعال دانش‌بنیان با معرفی یکی از محصولات دانش‌بنیان این مجموعه فناور، گفت: تولید کفپوش‌های نانویی با استفاده از ذرات PET و خرده شیشه یکی از این تولیدات است. از جمله مزایای این محصول می‌توان به «افزایش مقاومت فشاری، کششی و خم شدن کفپوش»، «کاهش ترک‌های ناشی از هیدراتاسیون سیمان»، «دوام بهتر در مقابل آسیب‌های ناشی از سولفات‌ها و آب‌های اسیدی»، «کاهش تحرک یون‌های کلر و در نتیجه کاهش عمق نفوذ کلر در بتن به ویژه در نواحی سواحل» و «کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی» اشاره کرد.

این فعال فناور ادامه داد: کف‌پوش‌های نانویی در «سیستم‌های روسازی کف و ضد سرخوردگی»، «کف‌سازی صنعتی و تزئینی»، «مکان‌هایی که سطوح تحت سایش شدید قرار دارند»، «پارکینگ‌ها، انبارها و بندرگاه‌ها»، «سطح معابر، پیاده‌روها و تقاطع‌ها»، «کف پله محوطه‌های بیرونی»، «رویه رمپ‌ها»، «شیب‌ها و پیچ‌ها»، «کف‌های هشداردهنده و سرعت‌گیر حاشیه‌ای و عرضی جاده‌ها واتوبان‌ها»، «رویه محدوده‌های ایستگاه‌های عوارضی» و «رویه محوطه‌های پالایشگاهی و جایگاه‌های سوخت» کاربرد دارد.

ظهوری همچنین بیان کرد: تولید محصولات بتنی دوستدار محیط‌زیست یکی از مهم‌ترین اهداف مجموعه فناور ما است و در این زمینه تلاش می‌کنیم با استفاده از فناوری‌های موجود در کشور و دنیا، بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را تولید کنیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره